اخبار فرهنگی فارس
اکران دوم محمد رسول الله در شیراز/اطلس گویش استان فارس آماده شده است/ "یتیم خانه ایران" در فسا اکران می شود/پس از 3 سال؛یک اثر از فارس در جشنواره تئاتر فجر/ "ترنم بیداری" با حضور هنرمندان معروف در شیراز/ یک نمایش در آباده به روی صحنه می رود
کد خبر: ۳۴۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 19 December 2016
اکران دوم محمد رسول الله در شیراز
تابناک فارس:بعد از استقبال و فروش خوبی که فیلم "محمد رسول‌الله" در اکران اول خود در آذر ماه سال ۹۴ به دست آورد، قرار شد این فیلم به مناسبت هفته وحدت مجددا در اکران‌های محدود روی پرده سینماها برود.این فیلم در شهرهای شیراز،تهران و مشهد برای بار دوم اکران شده است.
 
اطلس گویش استان فارس آماده شده است 
حداد عادل،رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر ضرورت حفظ زیست‌بوم‌های اجتماعی و گویش‌ها و زبان‌ها گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم اطلس گویش‌های مختلف را تدوین کنیم. در حال حاضر اطلس گویش استان فارس آماده شده است و ما این کار را ادامه می‌دهیم.
 
"یتیم خانه ایران" در فسا اکران می شود
فیلم ارزشی "یتیم خانه ایران" در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا اکران خواهد شد.یتیم خانه ایران فقط روز 29 آذرماه 1395در دو سانس ساعت 17:30 و 19 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا اکران خواهد شد.
 
پس از 3 سال؛یک اثر از فارس در جشنواره تئاتر فجر
پس از سه سال نمایش «پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خسرو مرادی»  به نویسندگی و کارگردانی آرمین حمدی‌پور کاری از گروه «طلوع در آینه» شیراز، برای سالجاری در فهرست جشنواره تئاتر فجر قرار گرفت.
 
"ترنم بیداری" با حضور هنرمندان معروف در شیراز
جشنواره ترنم بیداری با هنرنمایی علیرضا افتخاری،رضا رویگری و هنرمندانی از لبنان و آذربایجان پیگیری می شود.
هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی ایران و نائب رئیس شورای موسیقی سازمان گفت: جشنواره سراسری سرودها و آواهای انقلابی و حماسی بسیج که اکنون در شیراز در حال برگزاری است نسبت به سال گذشته در همه ابعاد گسترده تر شده است و استقبال بی نظیری که امسال صورت گرفته را می توانیم تکامل یافته گام های قبلی بدانیم.
جاوید با اشاره به ارزیابی این جشنواره افزود: سطح علمی در زمینه موسیقی در کشور تکمیل یافته نمی باشد بطوریکه بالاترین درجه علمی در رشته موسیقی کارشسناسی ارشد است و جوانان نیز با چنین امکاناتی وارد عرصه شده اند لذا ما انتظار بالا و حرکت جریان سازی از آنها نداریم.
وی حضور مردم نسبت به سال گذشته را بی سابقه دانست و این امر بدلیل اطلاع رسانی خوب مسئولین است و امیدواریم هرساله روند رو به رشدی را داشته باشیم.
 
یک نمایش در آباده به روی صحنه می رود
نمایش «گنج قارون» به کارگردانی حمید وارسته در شهرستان آباده اجرا می‌شود.«گنج قارون» از دوم دی ماه ساعت ۲۰شب در تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آباده اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار