سرپرست کتابخانه‌های عمومی بیرجند:
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند با بیان اینکه این شهرستان از نظر تعداد اعضا رتبه نخست و از لحاظ زیربنای کتابخانه رتبه آخر استان را دارد گفت: متأسفانه به ساخت کتابخانه در مرکز استان توجه نشده است و این امر نیازمند توجه بیشتر است.
کد خبر: ۳۴۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 20 December 2016
محمود حاجی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند با اشاره به عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند اظهار داشت: 15 باب کتابخانه عمومی در شهرستان بیرجند وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد کتابخانه 8 باب شهری، یک باب روستایی و 6 باب مشارکتی است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند میزان دسترسی مردم به کتاب را به ازای هر 15 هزار و 566 نفر یک کتابخانه در شهرستان بیرجند عنوان کرد و افزود: سرانه مطالعه در شهرستان بیرجند 0.68 درصد است.

حاجی با بیان اینکه سرانه زیربنایی در سال 92 در شهرستان بیرجند 2.6 درصد بوده است تصریح کرد: این سرانه در سال 93، 1.98 درصد و سال گذشته 2.5 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به ساخت کتابخانه در مرکز استان توجه نشده است خاطرنشان کرد: شهرستان بیرجند از نظر تعداد اعضا در کتابخانه‌ها رتبه نخست را دارد اما از لحاظ زیربنا رتبه آخر استان را دارد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند یادآور شد: بهسازی کتابخانه‌های الغدیر و حضرت خدیجه(س) با اعتباری بیش از 210 میلیون تومان انجام شده است و همچنین بهسازی کتابخانه استاد سعیدی نیز با 3 هزار و 200 عضو در دستور کار است.

حاجی با بیان اینکه 7 ایستگاه مطالعه فعال در مکان‌های پر تردد شهرستان بیرجند وجود دارد افزود: این امر نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

وی بیان کرد: در کتابخانه‌های شهرستان بیرجند با توجه به کیفیت و فضای کتابخانه میزان کتاب و دیگر معیارها درجه‌بندی شده است و نرخ عضویت متفاوتی دارند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند کتابخانه‌ها از درجه 4 شروع شده است تصریح کرد: کتابخانه‌های درجه 4 بهترین کیفیت را شامل می‌شوند.

وی نرخ عضویت در کتابخانه‌های درجه 4 را 8 هزار تومان، کتابخانه‌های درجه 5 را  6 هزار و 500 تومان و در کتابخانه‌های درجه 8 و 9 را 3 هزار و 500 تومان عنوان کرد.

حاجی نرخ عضویت سراسری را 8 هزار و 500 تومان عنوان کرد و گفت: افراد دارای کارت عضویت سراسری می‌توانند با کارت خود از کتابخانه‌های سراسر کشور استفاده کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار