معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: اعتبارات هزینه ای استان با 18.6 درصد رشد به حدود یکهزار و 900میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر: ۳۴۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 23 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نبی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 96 از سوی دولت به مجلس و روند تصویب لایحه در مجلس، به ارائه توضیحاتی پیرامون اعتبارات و درآمدهای استانی در سال آینده پرداخت.
وی گفت: در بخش اعتبارات هزینه ای استان های تهران، فارس، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان، اصفهان و کرمان در رده های اول تا هفتم قرار دارند.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد درباره اعتبارات عمرانی استانی گفت: یکهزار و 405میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای استان پیش بینی شده که با وجود رشد 14.7 درصدی، استان در رده 26 قرار دارد.
وی گفت: در این شاخص، استان های خوزستان، فارس، خراسان رضوی، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان در رده های اول تا هفتم قرار دارند.
این مقام مسئول به وضعیت اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه نیز پرداخت و گفت: استان با یکهزار و 531میلیارد ریال اعتبار در رده 26 کشور قرار دارد، ضمن آنکه استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان غربی در رده های اول تا هفتم این اعتبار قرار دارند.
نبی درباره درآمدهای استانی اضافه کرد: رشد 16.3 درصدی برای درآمدهای استان در سال 96 پیش بینی شده که با این حساب، درآمدها به 14هزار و 580 میلیارد ریال خواهد رسید، ضمن آنکه رتبه درآمدی استان از 13 در سال 95 به 14 در سال 96 کاهش یافته است.
وی افزود: استان های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، بوشهر، کرمان و آذربایجان شرقی در رده های اول تا هفتم قراردارند ضمن آنکه نیمی از درآمد کشور متعلق به تهران است.
نبی در پایان خاطرنشان کرد: اعتبارات لایحه پس از تصویب در مجلس، تایید توسط شورای نگهبان و ابلاغ از سوی رئیس جمهور بصورت قانون درخواهد آمد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار