فعالیت در زمینه فرش و گلیم بافی یکی از مهمترین منابع درآمدی مددجویان کمیته امداد استان ایلام بوده و در 9 ماهه نخست امسال بیش از 13 میلیارد و 175 میلیون ریال درآمد از این طریق نصیب خانواده های مددجوی و بافنده این استان شده است.
کد خبر: ۳۴۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 27 December 2016
هم اکنون بیش از 1100 خانواده مددجوی کمیته امداد استان ایلام در زمینه تولید فرش و گلیم دستباف در این استان فعالیت دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛ روح اله سلیمانی معاون اشتغال و خودکفایی امداد استان ایلام  بیان کرد: بیش از 1020 طرح اشتغال زایی فرش بافی هم اکنون مربوط به مددجویان این استان فعال بوده که اغلب این طرحها در منازل مددجویان بافنده این نهاد هستند.

وی افزود:  علاوه بر طرح های فرش بافی تعداد 56طرح گلیم بافی و نیز بیش از 20 طرح تولید تابلو فرش نیز مربوط به خانواده های مددجو توسط این نهاد برای خانواده ها راه اندازی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی امداد استان ایلام تصریح کرد: در 9 ماهه نخست امسال حدود 400 تخته فرش  و نیز حدود 100 تخته گلیم و تابلو فرش به متراژ بیش از 970متر  توسط هنرمندان بافنده این نهاد تولید و به بازار عرضه شده است.

سلیمانی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون از محل تولید و فروش فرش و گلیم دستباف بیش از 13 میلیارد و 175 میلیون ریال  درآمد نصیب خانواده های مددجوی این استان شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه فرش و گلیم بافی یکی از مهمترین منابع درآمدی مددجویان کمیته امداد استان ایلام است تصریح کرد: بیشترین بافنده های فرش این استان در شهرستانهای ایوان و بدره بوده و باکیفیت ترین انواع فرش و گلیم توسط این بافنده ها تولید و به بازارعرضه می گردد.

معاون اشتغال و خودکفایی امداد استان ایلام تصریح کرد: تولیدات فرش و گلیم مددجویان این استان به لحاظ کیفیت مناسب و نیز استفاده از طرح ها و  نقشه های امروزی در بازارهای داخلی و خارجی با استقبال بسیار خوب خریداران فرش مواجه هستند.

سلیمانی در پایان گفت: فرش های تولید شده در این استان عمدتاً زرع و نیم، 3 متری و 6 متری هستند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار