کد خبر: ۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 08 February 2015

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 21، امیرحسین جابر انصاری از پاکسازی حاشیه میدان آزادی در ضلع جنوب غربی بعد از اتمام مراسم راهپیمایی خبر داد و بیان کرد: تیم های رفع سد معبر معین منطقه 21 نیز روز بیست و دوم بهمن در مسیر راهپیمایی مستقر هستند.

 

** جشن کمپین آسمان آبی زمین پاک در خیابان صف

شهردار منطقه 12 تهران از برپایی جشن کمپین آسمان آبی زمین پاک در خیابان صف واقع در ناحیه 1 این منطقه خبر داد.

علی محمدنژاد افزود: حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری اداره آب و فاضلاب منطقه چهار، در راستای طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک، به منظور تغییر سبک زندگی شهروندان ، مراسم جشنی با موضوع همین کمپین را در خیابان صف برگزار کرد.

وی افزود: در جشن کمپین آسمان آبی زمین پاک با اجرای تئاتر عروسکی با موضوع تفکیک پسماند و همچنین آموزش قوانین ترافیکی با معرفی پروژه خط سفید توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی آموزشهای لازم به شهروندان و کودکان ارائه شد.

 

**ارتقای سه برابری تفکیک زباله در منطقه پایلوت طرح تفکیک پسماند از مبداء

معاون امور شهری منطقه 6 از افزایش آمار تفکیک بازیافت در طرح پایلوت منطقه تا شش درصد خبر داد.

ˈافشین خدامیˈ معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 6 با بیان اینکه ناحیه 2 به عنوان پایلوت تفکیک زباله از مبداء انتخاب شدند گفت: جلسات ستاد بهینه سازی طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت هفتگی در منطقه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این ناحیه یکی از بالاترین میزان پسماند خشک در سطح شهر تهران را داراست، ادامه داد: در آغاز کار درصد تفکیک پسماند ناحیه 2، 1.8 درصد بود که با اقدامات انجام شده این آمار به نزدیک شش درصد رسیده است.

وی افزود: با پیگیری های شهردار منطقه، طرح ارتقای ایستگاه بازیافت منطقه از زمین فعلی به مساحت 2هزار متر مربع به شش هزار متر مربع در حال انجام است.

 

** برگزاری جشن ازدواج 22 زوج معلول به همت شهرداری منطقه دو

نخستین جشن ازدواج 22 زوج معلول از سوی کانون معلولان منطقه دو تهران و با همکاری ویژه دفتر شهردار تهران، همزمان با روزهای فجر مهربانی برگزار شد.

«ذبیح الله زارع» معاون مور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 گفت: این زوج ها از تمامی مناطق توسط خیریه های همکار با شهرداری تهران انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال بسترسازی مناسب برای فعالیت های خیریه هاست تصریح کرد: ارتقاء سطح مشارکت شهروندان از موضوعات مهمی است که در راستای تبدیل شدن شهرداری تهران از نهادی خدماتی به نهاد اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و برگزاری این جشن مصداق این امر است.

 

**مشارکت 65 درصدی شهروندان غرب تهران در تفکیک پسماند

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 5 گفت: طرح آموزش شهروندی در خصوص تفکیک زباله از مبدأ مشارکت 65 درصدی شهروندان غرب تهران در این زمینه را به دنبال داشته است.

رضا مددی افزود: طرح آموزش و فرهنگسازی تفکیک پسماند یکی از اولویت برنامه های مدیریت شهری در حفظ محیط زیست است که به صورت پایلوت در ناحیه 5 اجرایی شد.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح آموزش چهره به چهره در سطح منطقه به صورت بلوک های تعیین شده تصریح کرد:این طرح در راستای اجرای کمپین زمین پاک، آسمان آبی در حال اجرا است.

معاون شهردارمنطقه 5 گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، 37 غرفه جمع آوری پسماند خشک درسطح محلات غرب تهران استقرار یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار