مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: دانش آموزان امروز، سفیران فردای ما هستند و اگر بتوانیم آموزش‌های زیست محیطی را به کودکان به درستی و در زمان مناسب بیاموزیم در آینده موفق خواهیم بود.
کد خبر: ۳۵۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 28 December 2016

به گزارش تابناک : به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)، تفاهم نامۀ الگوی بهینه و اصلاح رفتار مصرف کنندگان پیش از ظهر امروز با حضور اداره کل محیط زیست استان تهران، سازمان انرژی های نوی ایران، سازمان بهره وری انرژی ایران، سازمان آب و فاضلاب استان تهران، مؤسسۀ علمی-کاربردی صنعت آب و برق، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، انجمن حمایت از انرژی های تجدید پذیر ایران، دبیرخانۀ کودک و انرژی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، امضاء شد.

ناصر مهردادی در این مراسم با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف و تاثیر آن در حوزه محیط زیست گفت: آنچه که ضرورت دارد این موضوع است که با همکاری همه مدیران و کارشناسان دستگاه بتوانیم تفاهم نامۀ منعقده را به مرحلۀ عملیاتی برسانیم.

وی با اشاره به سند تفاهم نامۀ منعقده فی ما بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در شهریور ماه سال جاری، افزود: در بحث محیط زیست، با ۳ موضوع محیط زیست انسانی مشتمل بر مسائل آلودگی های آب، خاک، هوا و صوت و نیز انرژی های نو، محیط زیست طبیعی شامل مناطق چهارگانه، تنوع زیستی، رودخانه ها و تالابها و در موضوع سوم با بحث آموزش و فرهنگسازی روبرو هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در بحث آموزش به نوعی به فراگیران و نحوۀ فرهنگسازی، توانمند سازی و مشارکت مردمی و سرمایه های انسانی می پردازیم، اظهار داشت:بهترین کانون که می بایست به آن توجه شود، آموزش و پرورش است؛ دانش آموزان امروز، سفیران فردای ما هستند و اگر بتوانیم آموزشهای زیست محیطی را به کودکان به درستی و در زمان مناسب بیاموزیم در آینده موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد:اگر امروز تا حدودی در بحث تنویر افکار عمومی موفق شده ایم، نتیجۀ چنین تلاش ها و تعاملات بوده است ولی همچنان جای کار زیادی باقی مانده است.

مهردادی پیشنهاد کرد: هر دستگاه امضاءکنندۀ این تفاهم نامه یک نفر را به عنوان مسئول پیگیری معرفی کند و جلسات مشترک مرتبط با موضوع تفاهم نامه تشکیل و نتایج به سمع و نظر مدیران کل دستگاه ها رسانده شود.

با توجه به اهمیت موضوعات مدیریت مصرف انرژی های گوناگون، شامل انرژی های فسیلی، انرژی های تجدید پذیر، انرژی برق، آب و محیط زیست و ایجاد و گسترش زمینۀ همکاری های چند جانبه در بخش ارائۀ خدمات آموزشی، پژوهشی و حمایتی سازمان های مذکور و بهره گیری بهینه از امکانات و توانایی های موجود به منظور تحقق اهداف مشترک، این تفاهم نامه تنظیم و مورد توافق چند جانبه قرار گرفت.



منبع : مهر

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار