جشن آفتاب(سوادآموزی مددجویان) به مناسبت روز گرامیداشت نهضت سوادآموزی در زندان گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 28 December 2016
 جشن آفتاب(سوادآموزی مددجویان) به مناسبت روز گرامیداشت نهضت سوادآموزی در زندان گرگان برگزار شد.

جشن آفتاب به مناسبت روز گرامیداشت نهضت سوادآموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش ، مدیرکل زندانهای، رئیس نهضت سوادآموزی استان گلستان ، عوامل دست اندرکار آموزش زندانیان با حضور مددجویان وخانواده های آنان برگزار گردید .

علیرضا رضوانی مدیرکل زندانهای استان گلستان در این جشن اعلام نمود به همه مددجویان موفق در امر آموزش و سوادآموزی مرخصی اعطا گردد همچنین مددجویانی که از حبس های طولانی مدت برخوردار هستند و در امر آموزش موفق بودند برای کسب عفو موردی آنها اقدام لازم انجام گردد.

وی افزود: از تعامل و زحمت های مدیرکل آموزش و پرورش و همکارانشان کمال تشکر را دارم .

این مقام قضایی در ادامه تأکید نمود:زندان یکی از ابزارهای مجاز است هدف از مجازات انتقام جویی نیست بلکه اصلاح و تربیت و احیای مددجویان است. در زمان تحمل کیفر نحوه برخورد بازندانی باید طوری باشد تا زمینه بازگشت شرافتمندانه به جامعه را فراهم نماید.

رضوانی در خصوص سوادآموزی در زندان، تأکید نمود:ملاس درس و مدرسه و سوادآموزی در زندانها باید توسعه پیدا نماید تا منجر به کسب علم و دانش گردد چرا که با توجه به ترقی و پیشرفت تکنولوژی، حضور فردی بی سواد در جامعه سبب آسیب است.

مدیرکل زندانهای استان گلستان در خصوص آمار زندانیان باسواد و بی سواد اظهار داشت: حدود 80 درصد از زندانیان را افراد کم سواد یا بی سواد تشکیل می دهند و این موید آنست که سطح سواد و ارتکاب جرم در جامعه رابطه معکوس دارد یعنی هر چه سطح سواد افزایش یابد ارتکاب جرم کاهش می یابد.

وی افزود: ترویج علم ، سوادآموزی و فرهنگ در بین مددجویان از اولویت های اصلی سازمان زندانهای کشور می باشد و ما و همکارانمان از هرکاری که لازم باشد در چهاروب قانون برای ریشه کن نمودن بی سوادی دریغ نخواهیم نمود .

در ادامه وطنی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تبریک سالروز نهضت سوادآموزی به مددجویان قول داد از اعطای هرگونه امکانات آموزشی دریغ نخواهدکرد .

وی افزود جامعه ای که به دنبال کسب علم و دانش رفته پیشرفت کرده است و خیلی خوب است که مسئولین زندان شرایطی را فراهم آوردند تا مددجویان بتوانند از نعمت سواد بهره مند شوند و خداراشکر زندانیان فراوانی استقبال نموده اند و امیدوارم تدبیر ی به خرج دهید تا به احسن الحال برسید.

این مقام مسئول افزود: ما تلاش میکنیم همانطوری که در دورترین نقاط استان معلم میفرستیم برای شما هم این زمینه را فراهم میکنیم تا پیشرفت شما فراهم گردد و لازم می دانم از زحمات خیلی خوب مدیرکل زندانهای استان ، مدیر زندان و پرسنل تشکر نمایم .

این جشن همراه با اجرای برنامه های هنری بوده و در پایان از مددجویان موفق در عرصه آموزش تقدیر گردید .

سپس دو مدیرکل و هئیت همراه و فردین گرگانی مدیر زندان از مدرسه پویا این زندان بازدید نمودند .
 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار