امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری نشست سه‌جانبه ترکیه، روسیه و ایران گفت: مسؤولان کشور مراقب باشند اقدامی انجام ندهند که دوباره باعث پشیمانی شود.
کد خبر: ۳۵۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 30 December 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه یکی از راه‌های تثبیت انقلاب این است که مردم هم انقلاب و هم اهداف آن را بشناسند، اظهار داشت: با توجه به اینکه نسل جدید شناخت کمی از انقلاب دارند باید اقدامات جدی برای معرفی انقلاب، دستاوردها و اهداف آن به نسل جوان انجام شود.

وی عنوان کرد: هنوز بسیاری از مردم عظمت انقلاب و کار بزرگی که برای حاکمیت نظام اسلامی در کشور انجام شد را نمی‌دانند و علاوه بر این، در فضاهای مجازی برخی افراد معاند دستاوردهای انقلاب را وارونه جلوه می‌دهند.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: اگر امروز همه ما در مسیر شناساندن اهداف انقلاب قدم برنداریم خیانت کرده‌ایم زیرا انقلاب ما باید در دنیا شناخته شود.

ناصری بیان کرد: متأسفانه مسؤولان فرهنگی خارج از کشور ما معترفند که نسبت به معرفی دین و انقلاب به دنیا و فرهنگ‌های دیگر کشورها، کوتاهی کرده‌اند و این کار را به درستی انجام نداده‌‌اند.

وی یادآور شد: این در حالی است که رادیوها و روزنامه‌ها و رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی علیه ما فرهنگ‌سازی می‌کنند و مسائل را وارونه جلوه می‌دهند و با فیلم و مسائل مختلف، دید مردم دنیا را نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی مسموم می‌کنند.

ناصری با اشاره به اینکه یکی از مصارف زکات، مؤلفه القلوبهم است، ادامه دارد: چه اشکال دارد که مقاله‌ای راجع به ایران و انقلاب نوشته شود و از محل زکات برای چاپ آن هزینه کنیم تا قلوب مسلمین جهان را به اسلام و انقلاب متوجه و نزدیک کنیم.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در همین راستا به گورباچف نامه نوشت و اعلام کرد جامعه با مرام کمونیستی و مارکسیستی به سرانجام نمی‌رسد و دیدیم که اتحاد جماهیر شوروی به عنوان ابرقدرت دنیا دچار فروپاشی شد و رهبری نیز به جوانان اروپا نامه نوشتند که گول حرف‌های مغرضان به اسلام و انقلاب و ایران را نخورید اما متأسفانه روی این نامه آنگونه که باید، کار نشد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت حماسه 9 دی، از مردم یزد به خاطر حضور در مراسم 9 دی تقدیر کرد و افزود: مردم در جای‌جای ایران اسلامی از جمله استان یزد با حضور خود بصیرت و حمایتشان از ولایت را بار دیگر به دنیا نشان دادند و فتنه‌ها را محکوم کردند.

ناصری همچنین با اشاره به مانورهای نظامی که به دستور فرمانده کل قوا برگزار شد، بیان کرد: این مانورها برای به نمایش گذاشتن تلاش‌های نظامی و برای خوشحالی و قوت قلب مؤمنین اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش‌های نظامی صورت گرفته نشانه توان ملت ایران است و باید باور کنیم که توانایی داریم و این موضوع به ویژه باید به باوری برای صنایع کشور تبدیل شود.

ناصری خاطرنشان کرد: باید دست‌های پنهانی که اجازه نمی‌دهند کشور ما رشد کند را کنار بزنیم و باور کنیم که با استفاده از استعدادهای جوانان و نوجوانان می‌توانیم به رشد اقتصادی و کیفیت بالای محصولات برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست‌های سه‌جانبه ترکیه، روسیه و ایران بیان کرد: امیدوارم سیاستمداران و نظامیان ما مراقب باشند زیرا دشمن بسیار دسیسه‌گر است و مراقب باشند سران کشورها با هم و پنهانی متحد نشوند و علیه کشور ما اقدامی کنند و مسؤولان ما نیز حرکتی انجام دهند که دوباره باعث پشیمانی شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حفظ حرمت نمازجمعه تاکید کرد و افزود: مردم و نمازگزاران اگر صحبتی دارند به من منتقل کنند و مسائل و مطالبات خود را با حفظ حرمت مطرح کنند و بهانه به دست دشمنان ندهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار