گروه مسلح فیلق الشام، یکی از گروه‌های ارتش آزاد سوریه گروه جند الاقصی را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم و این گروه را به پاسخی شدید در صورت آزاد نکردن تمامی نیروهای ربوده شده‌اش و عدم بازگرداندن سلاح‌ها و تجهیزات به غارت برده، تهدید کرد.
کد خبر: ۳۵۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 31 December 2016

به گزارش تابناک : به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، پایگاه وابسته به مخالفان به نقل از فیلق الشام گزارش داد، یکی از گروه‌های وابسته به جند الاقصی از عمد مقرهایی را برای خود در خطوط پشتی مناطق استقرار نیروهای فیلق در حومه شمالی حماة ایجاد کرده است.در حالی که نیروهای فیلق الشام بعد از عقب نشینی نیروهای جندالاقصی طی درگیری اخیر با احرار الشام در آنجا اقامت گزیده بودند.

فیلق الشام به این امر اشاره کرد که نیروهای جند الاقصی تعدادی از نیروهای فیلق الشام را به همراه سلاح‌ها و تجهیزات نظامی آنها ربودند و همچنین به برخی از گروه‌ها اجازه رسیدن به مقرهای آنها در منطقه طیبة الامام در حومه حماة را ندادند.

فیلق الشام در بیانیه خود جند الاقصی را به انجام اقدامات "وحشیانه" که تنها به سقوط مناطق حومه شمالی حماة به دست ارتش سوریه می‌انجامد، متهم کرد.

فیلق الشام از گروه‌های حومه حماة خواست تا برای متوقف کردن این عملیات همکاری کرده و واکنش‌هایی به چنین اقداماتی در حق افراد مسلح نشان دهند که این اقدامات ممکن است فاجعه‌ای را به وقوع بپیوندد.

فیلق الشام همچنین از فتح الشام خواست تا راه حل سریعی را ایجاد کرده و تدابیر فوری را برای پایان دادن به این اقدامات تحریک آمیز اتخاذ کند چراکه آنها طرف ضامن برای گروه جند الاقصی است.

این گروه بر آزادی هرچه سریع‌تر تمامی نیروهای ربوده شده‌اش و بازگرداندن سلاح‌ها و تجهیزات ربوده شده تاکید و تهدید کرد که در صورت ادامه این تعدی‌ها، برای حفظ جان اعضایش و بازگرداندن سلاح‌های آنها و عقب نشینی از برخی از خطوط مقدم پاسخ شدید می‌دهد.




منبع : ایسنا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، سوریه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار