کد خبر: ۳۵۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد، اعتبارات استان اعم از ملي و استاني را بالغ بر 1400 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تاكنون به خودگردان بودن استان به لحاظ برتري درآمدها بر اعتبارات، نرسيده است. «محمد رضا نبي» در يك برنامه تلويزيوني در شبكه استاني يزد مجموع اعتبارات استان در سال جاري را بالغ بر 1400 ميليارد تومان اعم از استاني و ملي ذكر كرد و افزود: تنها حدود 23 درصد از اين ميزان توسط شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان توزيع مي‌شود و مابقي از طريق دستگاه‌هاي ملي در اختيار استان قرار مي‌گيرد.

وي در اين خصوص گفت: به همين علت نيز نمي‌توان جايگاه چهاردهمي درآمد استاني را با رتبه بيست و ششمي استان در اعتبارات عمراني استاني قياس كرد.

نبي افزود: در سال جاري يك‌هزار و 254 ميليارد تومان درآمد براي استان پيش‌بيني شده است كه عليرغم رشد 16 درصدي، رتبه سيزدهم استان در سال 94 به رتبه چهاردهم در سال جاري تقليل يافته است.

اين مقام مسئول درخصوص برخي برآوردها مبني بر خودگردان بودن استان به لحاظ برتري داشتن درآمدها بر اعتبارات هم يادآور شد: طبق بررسي‌هاي بعمل آمده توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان، نمي‌توان بطور دقيق به اين ارزيابي دست يافت چرا كه در برخي سال‌ها درآمدهاي استان تامين‌كننده اعتبارات نبوده است.

وي خاطرنشان كرد: بهره مالكانه معادن جزو درآمدهاي استاني محسوب نمي‌شود، همچنان كه واگذاري شركت‌هاي دولتي، جلوگيري از فرارهاي مالياتي و اخذ ماليات از شركت‌هاي فعال در استان كه در ساير استان‌ها ماليات پرداخت مي‌كنند، موجب افزايش درآمد استاني خواهد شد.

نبي همچنين در اين گفت‌وگو ميزان اعتبارات هزينه‌اي و عمراني استاني را در لايحه بودجه 96 به ترتيب 190 و 140 ميليارد تومان اعلام كرد كه نسبت به سال گذشته به ترتيب 18.6 درصد و 14.7 درصد افزايش يافته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار