بررسی عملکرد پیکان در لیگ چهاردهم
تیم پیکان تهران باوجود خرج های هنگفت برای بستن تیمی مدعی در لیگ چهاردهم، نتوانست به نتایج خوبی برسد و در نهایت به لیگ دسته اول باشگاه های کشور سقوط کرد.
کد خبر: ۳۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 16 May 2015
به گزارش مهر، دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی شامگاه جمعه پایان پیدا کرد که تکلیف تیم قهرمان و تیم های سقوط کننده و حاضر در مرحله پلی آف در این هفته مشخص شد.

تیم پیکان تهران که همواره در زمان حضورش در سطح اول باشگاه های کشور از تیم های پرمهره و خوب لیگ محسوب می شد، در این فصل از رقابت های لیگ نیز تلاش داشت تا با جذب بازیکنان با تجربه و توانمند، در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

عملکرد پیکان تهران در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور نیز قابل توجه بود به طوری که این تیم از جمله باشگاه هایی بود که توانست بسیاری از بازیکنان صاحب نام فوتبال ایران را در تیم خود جمع کرده و قبل از شروع مسابقات چهره یک مدعی را به خود بگیرد.

حضور بازیکنان مطرحی نظیر سید مهدی رحمتی، محمد نصرتی و ساموئل، سعید دقیقی، جهانگیر عسکری،امیر حسین فشنگچی، علیرضا محمد و چند بازیکن مطرح دیگر در ابتدای فصل نشان می داد که پیکان تهران عزم خود را برای حضور در کورس قهرمانی جزم کرده است.

در ابتدای دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، هدایت تیم پیکان تهران بر عهده منصور ابراهیم زاده بود که از جمله مربیان مطرح و باتجربه لیگ به حساب می آمد.

اگرچه پیکان تهران برای حضور در کورس قهرمانی بسته شده بود اما نتایج این تیم در مسابقات لیگ به هیچ عنوان نشان از یک تیم مدعی را نمی داد به طوری که هر هفته تیم پیکان نتایج عجیب تری را کسب می کرد.

نتایج ناامید کننده پیکان تا جایی پیش رفت که این تیم به جای حضور در رده های بالای جدول رده بندی به قعر جدول سقوط کرد و در میان تیم های پایین جدولی قرار گرفت و این موضوع باعث کنار رفتن منصور ابراهیم زاده شد.

پس از کنار رفتن منصور ابراهیم زاده، مسئولان باشگاه پیکان به دنبال جانشینی مناسب برای این مربی بودند به همین خاطر با صمد مرفاوی که آن روزهای مربی گری صبا را بر عهده داشت وارد مذاکره شدند و پس از به توافق رسیدن با این مربی، سکان هدایت پیکان بحران زده را به این مرفاوی جوان سپردند.

مرفاوی در نیم فصل دوم برای تقویت تیم دست به خرید بازیکنان جدید زد به طوری که نیم فصل دوم بازیکنانی نظیر ساندرا فریرا، سیاوش اکبرپور، احمد جمشیدیان  به جمع تیم پیکان اضافه شدند تا این تیم از بحران خارج شود اما اوضاع همچنان برای تیم متمول پیکان خوب نبود.

تیم پیکان در هفته های پایانی لیگ برتر که تمامی تیم های قعر جدولی به دنبال کسب حداکثر امتیازات بودند نیز عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشت به طوری که در دیدار مهم هفته بیست و نهم که حکم فینال برای شاگردان مرفاوی را داشت مقابل راه آهن با نتیجه سه بر دو شکست خورد و عملا حکم خود را برای سقوط به دسته پایین تر امضا کرد.

در هفته پایانی لیگ برتر نیز پیکان تهران فقط به پیروزی مقابل استقلال خوزستان نیاز داشت که در اهواز نیز نتوانست مقابل شاگردان ویسی به برتری برسد و در نهایت با کسب یک تساوی در این دیدار به لیگ دسته یک کشور سقوط کرد.

در پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تیم پیکان با کسب ۲۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت و به همراه تیم نفت مسجد سلیمان راهی لیگ دسته یک باشگاه های کشور شد.

پیکان از ۳۰ بازی برگزار کرده در لیگ به ۴ پیروزی، ۱۴ تساوی و ۱۲ شکست رسید و یکی از بدترین آمارها را به نام خود ثبت کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار