فرماندار شهرستان آبیک:
فرماندار شهرستان آبیک گفت: راه برون رفت از بحران های کنونی و تحریم هایی که جهان غرب برای کشور ما ایجادکرده تکیه بر اقتصادکشاورزی و امنیت غذایی است.
کد خبر: ۳۵۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 08 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی رحمانی ظهر یکشنبه در  آئین تجلیل از کشاورزان و تولید کنندگان شهرستان آبیک که با حضور کشاورزان و مدیران شهرستانی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک برگزار شد اظهار کرد: کشاورزی مهمترین مقوله اقتصاد کشور محسوب می شود بنابراین باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

وی با بیان اینکه کشور ما مردمی مقاوم و انقلابی دارد که در برابر سختی ها و مشکلات می ایستند افزود: امروز با تلاش روستاییان، کشاورزان و تولید کنندکان کشاورزی به نقطه ای رسیده که کشور ایران دراین زمینه محتاج و نیازمند کشورهای دیگر نیست.

فرماندار آبیک درادامه به تحولات و پیشرفت کشاورزی در ایران اشاره کرد و گفت: کشاورزان باید به خود افتخار کنند که در شرایطی عظمت ایران را به رخ جهانیان می کشند که با افتخار و تکیه بر اقتصادداخلی توانسته اند به رشد خوبی در کشاورزی برسند.

رحمانی افزود: وزیر جهاد کشاورزی یکی از افتخارات دولت است که طی حضور ایشان در وزارت جهاد کشاورزی در دوره قبل و همین اینک به خود کفایی دست یابیم که با مدیریت صحیح می توانیم قطع وابستگی به غرب و شرق را داشته باشیم.

فرماندار آبیک با اشاره به بستر مناسب بخش کشاورزی شهرستان آبیک گفت : این شهرستان دارای  استعداد های زیادی  در بخش کشاورزی است که توجه به این بخش باعث رشد وتوسعه بیشتر منطقه می شود.

وی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان؛ برای توسعه آبیاری نوین مصوب شده ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شود که در این راستا شهرستان آبیک نیز بستر مناسبی برای اجرای این طرح دارد.

رحمانی تصریح کرد: شهرستان آبیک قطب مهم کشاورزی استان محسوب می شود بنابراین باید کشاورزی در این منطقه را با علم و بهره گیری از روش های نوین ارتقا دهیم تا شاهد افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان از لحاظ منابع آبی با بحران روبروست بنابراین استفاده و بکارگیری از روش های نوین آبیاری می توان منابع آبی استان را مدیریت کرد.

فرماندار در ادامه به ضرورت توجه به مشاغل خانگی خرد و خانگی اشاره کرد و گفت: توسعه مشاغل خانگی زمینه ساز ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و بخش کشاورزی است.

وی خواستار همرامی بانک ها با بخش کشاورزی برای ایجاد شرایط مناسب برای پرداخت تسهیلات بانکی شد.

فرماندار آبیک در ادامه با قدردانی از برنامه ریزی مناسب برای خرید کلزا خواستار ایجاد تدابیر مناسب برای خرید تضمینی گندم و سایرمحصولات کشاورزی برای سال آتی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار