شهردار همدان از شناخته شدن ۵ منطقه توانمندسازی حاشیه‌ شهر همزمان با سفر مقام معظم رهبری به این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۷۵ پروژه با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در این مناطق عملیاتی شده است.
کد خبر: ۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸ 19 January 2015

خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت، سید مصطفی رسولی ظهر امروز در ستاد بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان همدان اظهار داشت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه شهر و بافت فرسوده از زمان حضور مقام معظم رهبری در همدان و در پنج منطقه شهر آغاز شد و تاکنون 375 پروژه با تأمین 60 میلیارد تومان بودجه عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی محدوده‌ها و پهنه‌های بافت فرسوده انجام شده است، افزود: یک‌هزار و 858 هکتار بافت فرسوده در استان همدان وجود دارد که از این مساحت 698 هکتار در همدان واقع و در این راستا 12 هزار و 400 واحد مسکونی شناسایی و پروانه صادر شده است.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بافت فرسوده محله جولان شهر همدان مورد توانمندسازی و بازسازی قرار گرفته و در این راستا 4 میلیارد تومان برای بازگشایی معابر این محله هزینه شده است.

وی گفت: دو سوم شهر همدان بافت فرسوده بوده است که با اجرای طرح بهسازی، نوسازی و توانمندسازی این مناطق اکنون چهره شهر ساماندهی شده است و همچنین سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری در بحث بازگشایی و اصلاح معابر ورود پیدا کرده است.

رسولی تأکید کرد: برای اجرای طرح بازآفرینی بافت فرسوده باید منابع اعتباری ویژه‌ای اختصاص داده شود چرا که در حاشیه شهرها صدور پروانه ساخت و ساز 700 تا 2 میلیون تومان هزینه در بر دارد اما رد مقابل پروانه اجتماعی توسط تأمین اجتماعی با 6 میلیون تومان بسته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز با اشاره به بومی کردن سند ملی بازآفرینی پایدار شهری اظهار داشت: براساس این سند محدوده‌های شهری به پنج منطقه سکونتگاه‌های غیررسمی، روستاهای ادغام شده، محدوده‌های ناکارآمد، بافت فرسوده و زمین‌های بلاتکلیف تقسیم شده است.

محمد رودباری افزود: 50 درصد بافت‌های فرسوده واقع در عرصه‌های عمومی نیازمند بهسازی هستند در این راستا محدوده‌ها بر اساس شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی اولویت‌بندی شدند.

وی تصریح کرد: امسال بازآفرینی محلات گلپا، حاجی و کبابیان در شهر همدان در دستور کار قرار گرفته است و البته برخی از محدوده‌های شهری استان همدان فاقد سند هستند و از مزایای وام بهسازی بهره‌مند نمی‌شوند که باید راهکاری برای این واحدهای مسکونی اندیشیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تشکیل شوراها و هسته‌های محلی برای جلب مشارکت ا‌هالی و ایفای نقش فعال ساکنان محدوده به عنوان رابط بین مردم و مسئولان مورد توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار