امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش در مدار 10 درجه اظهار کرد: آمادگی کارکنان و تجهیزات نیروی دریایی در آب‌های آزاد حائز اهمیت است
کد خبر: ۳۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش در مدار 10 درجه اظهار کرد: آمادگی کارکنان و تجهیزات نیروی دریایی در آب‌های آزاد حائز اهمیت است.

وی آمادگی نیروی دریایی ارتش را نیازمند برگزاری تمرین‌های نظامی عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تمرین‌ها در مقاطع مختلف و رده‌های کوچک تک‌ناو، دوناو، ناوگروه، ویژه زیردریایی، ویژه تکاوران دریایی و سطحی، زیرسطحی و هوادریا برگزار می‌شود.

سیاری با بیان اینکه تمرین‌های نیروهای دریایی در پایان سال جمع‌بندی می‌شود، تصریح کرد: در سه ماهه چهارم امسال رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش از سلسله رزمایش‌های ولایت پس از تصویب سلسله مراتب در آب‌های آزاد برگزار می‌شود.

*رونمایی از دستاوردهای نیروی دریایی در سال 94

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه ساخت تجهیزات دریایی را زمان‌بر دانست و بیان کرد: امسال رونمایی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهور اسلامی ایران را خواهیم داشت.

*تغییر نام مراکز نیروی دریایی ارتش

وی همچنین به فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت اشاره کرد و گفت: 21 رسته تخصصی در مرکز مذکور آموزش می‌بینند.

سیاری با اشاره به اینکه آموزش‌گیرندگان افرادی هستند که ناوها و زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد را هدایت و راهبری می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارکنان ناوگروه سی‌وچهارم از دانش‌آموختگان فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از حضور ناوگروه سی‌وچهارم در خلیج عدن و باب‌المندب خبر داد و یادآور شد: هرگونه عملیات در دریا مبتنی بر علم است و این امر جایگاه بالای مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

وی از نام‌گذاری مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش خبر داد و اظهار کرد: منطقه دریایی بندرعباس به منطقه یکم دریایی امامت نام‌گذاری شده است.

سیاری با بیان اینکه منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، ولایت نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: منطقه سوم نیز نبوت نام‌گذاری شده ضمن اینکه ناوتیپ‌های نیروی دریایی ارتش را با نام مسلم‌بن عقیل (ع)، امام حسین (ع) و حضرت رسول (ص) نام‌گذاری کردیم.

*نام‌گذاری آموزش تخصص‌های دریایی رشت به عنوان امام محمد باقر (ع)

فرمانده نیروی دریایی ارتش به نام‌گذاری فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت به امام محمد‌باقر (ع) اشاره کرد و افزود: نام‌گذاری مذکور در مرحله تصویب است.

وی گفت: امیدواریم فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت، در زمینه پویایی علمی آموزش‌گیرندگان تلاش بیشتری کند تا نیروی دریایی در شأن ملت ایران داشته باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار