کد خبر: ۳۶۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 29 January 2017

به گزارش تابناک یزد،اعضای کارگروه استانی تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی به 125 فقره پرونده‌های صادراتی محصولات نفتی کشور رسیدگی کردند.

 «محمد حسین ماجدی اردکانی»، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در نشست کمیته فنی صادرات و واردات استان با اشاره به این آمار تا پایان دی‌ماه، تصریح کرد: دبیرخانه کارگروه استانی تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی شرکت‌های صادراتی استان‌های جنوب و جنوب شرق در استان یزد مستقر است که از مجموع 125 پرونده رسیدگی شده تاکنون،117 پرونده مربوط به استان هرمزگان و هشت پرونده متعلق به استان سیستان و بلوچستان بوده است .

وی گفت: بنا به صلاحدید سازمان ملی استاندارد ایران و با توجه به امکانات و تجهیزات موجود، و به‌منظور رسیدگی به پرونده‌های محصولات نفتی صادراتی از مبادی گمرکی کشور، کارگروه مذکور در اداره‌کل استاندارد استان یزد تشکیل شده و وظیفه هماهنگی برگزاری جلسات، دریافت و ارسال مکاتبات و انجام دیگر اقدامات اداری لازم را عهده دارد.

ماجدی اردکانی ادامه داد: یزد یکی از پنج استان کشور است که کارگروه مذکور با حضور نمایندگانی از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اداره کل گمرک استان، سازمان صنعت، معدن وتجارت، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم‌چنین اداره‌کل استاندارد استان در آن، تشکیل و پس از تایید اسناد منشاء و مدارک ذیربط، راجع به پرونده شرکت صادراتی که شامل نتایج آزمون ارسالی از سوی آزمایشگاه، آنالیز و فرمولاسیون اظهاری از سوی صاحب کالا و گزارش استانداردسازی ماده 12 است، اظهارنظرهای لازم صورت می‌گیرد .

وی افزود: تاکنون همه پرونده‌های رسیدگی شده در چهار جلسه اسنادرسی و تعیین ماهیت کارگروه مذکور، فاقد مواد یارانه‌ایی بوده‌اند، به جز دو مورد که پرونده تعیین ماهیت نهایی آن‌ها به کارگروه مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع شده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد خاطرنشان کرد: از 125 فقره پرونده رسیدگی شده، 9 مورد مربوط به پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی فاقد اعتبار بوده که شرایط واحد به بخش حراست اداره‌کل گمرک استان‌های مربوطه اعلام و گزارش شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار