شهردار قم تاکید کرد
شهردار قم با تاكيد بر اينكه زيبايي و نظافت شهر براي مديريت شهري بسيار حائز اهميت است، گفت: فرهنگ شهروندي در قم بايد تقويت شود و تبليغات شهري در اين زمينه بايد گسترش يابد.
کد خبر: ۳۷۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۳ 04 February 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به برخوردهای قانونی با شهروندان در جریان مدیریت پسماند، اظهار کرد: در جایی که فرهنگ مناسبی برقرار نباشد جریمه هم فایده‌ای ندارد و باید قبول کرد که فقر فرهنگی در برخی از نقاط شهر وجود دارد و باید فعالیت خود را در این مناطق گسترش دهیم.

شهردار قم با بیان این‌که در برخی نقاط از جمله اطراف حرم مطهر زباله‌ها باید دقیقه‌ای جمع آوری شود، اظهار کرد: پردیسان یک محله جدید شهری است و راحت‌تر می‌توان مسائل فرهنگی را در آن دنبال کرد و به همین دلیل به صورت پایگاه نمونه در بخش جمع آوری طرح زوج و فرد زباله انتخاب شد که تجربه موفقی بود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه زیبایی و نظافت شهر برای مدیریت شهری بسیار مهم است، افزود: فرهنگ شهروندی در قم باید تقویت شود و تبلیغات شهری باید در این زمینه گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است در حوزه فرهنگ شهروندی توسعه برنامه‌ها و آموزش‌ها را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این بخش‌ در مناطق مختلف به‌ویژهمناطق محروم اقدامات مناسبی انجام شده است.

شهردار قم همچنین توسعه زیرساخت‌های مدیریت پسماند را یادآور شد و تصریح کرد: شهرداری هزینه‌ زیادی در حوزه جمع آوری پسماند آن انجام می‌دهد اما با کمی دقت در روند تولید و جمع آوری از سوی شهروندان می‌توان بخش عمده این هزینه‌ها را کاهش داده و صرف برنامه‌های عمرانی و خدماتی دیگر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار