کد خبر: ۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 20 May 2015
معاون رئیس جمهور گفت: برای توسعه تخت‌های بیمارستانی البرز نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار هستیم که این مهم را با وزیر بهداشت درمیان خواهم گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدباقر نوبخت عصر امروز ‌در بازدید از بیمارستان شهید مدنی و بیمارستان و زایشگاه کمالی و همچنین خط 2 مترو شهرستان کرج اظهار کرد: موضوع کمبود سرانه‌های درمانی این استان را با وزیر بهداشت و درمان مطرح خواهد کرد.
براساس این گزارش، بیمارستان شهید مدنی به عنوان یکی از مهمترین بیمارستان‌های استان البرز با فضای 6 هزار متر مربع فعالیت می‌کند که با توجه به حجم بالای مراجعان درصدد هستیم مساحت آن را به 8 هزار متر مربع برسانیم.
بیمارستان کمالی با ضریب اشغال تخت 23 درصد، بیشترین آمار مراجعان را دارد و سه چهارم زایمان‌های استان در این بیمارستان صورت می‌گیرد.
در ادامه این بازدید حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز طی سخنانی گفت: 200 تخت برای بیمارستان شهید مدنی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان و همچنین 140 تخت برای بیمارستان کمالی با اعتبار 10 میلیارد تومان نیاز است و در صورت تخصیص این اعتبارات، ظرف یکسال امکان گسترش این دو بیمارستان فراهم می‌شود.
معاون رئیس جمهور در این دیدار قول مساعد داد و اعلام کرد که این موضوع را با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مطرح خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ادامه از خط 2 متروی کرج دیدن کرد و در جریان عملیات احداث مترو در این شهرستان قرار گرفت.
خط 2 مترو کرج با 25 کیلومتر طول و 23 ایستگاه از منطقه کمال شهر در غرب شهرستان کرج آغاز شده و پس از عبور از خیابان اصلی شهر (شهید بهشتی) تا چهارراه طالقانی ادامه می‌یابد و سپس از طریق طالقانی جنوبی تا میدان امام حسین (ع) و نهایتا تا پارکینگ شهرداری ملارد ادامه می‌یابد.
این خط دارای دو فاز است که فاز اول آن به طول 14 کیلومتر و 14 ایستگاه از قزلحصار تا ایستگاه شهید سلطانی و فاز دوم به طول 10.5 و 9 ایستگاه از سرحدآباد تا شهرداری ملارد است.
در جریان دیدار معاون رئیس جمهوری، مسئولان مترو نبود نقدینگی مناسب و معارض شدن با تأسیسات شهری را از جمله مشکلات موجود عنوان کرد.
نوبخت معاون رئیس جمهوری قرار است تا دقایقی دیگر با حضور در استانداری البرز در نشست شورای برنامه‌ریزی این استان حضور پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار