رئیس سازمان انرژی اتمی:
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: انقلاب اسلامی فلسفه سیاسی جدیدی با بستر اسلام مطرح کرده که شیوه حکمرانی جدیدی با عنوان ولایت فقیه را نیز به دنبال دارد اما این رویکرد برای غرب نامفهوم و تعجب‌آور است.
کد خبر: ۳۷۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳ 07 February 2017
به گزارش تابناک قم، علی‌اکبر صالحی در نشست نخبگان علمی، فرهنگی و صنعتی استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل‌ترین کشورهای جهان است، اظهار کرد: در نهادهای بین‌المللی جایگاه اصلی ایران به خوبی قابل مشاهده است چرا که این کشور در میان بیش از 200 کشور فریاد حق را سر می‌دهد و دیگران نمی‌توانند مقابل این فریاد حرفی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم، اضافه کرد: این انقلاب آرمان‌های بلندی را برای ملت ایران به دنبال داشته و می‌توانستیم با سرعت بیشتری به سمت این آرمان‌ها حرکت کنیم اما نگذاشتند هر چند برخی از این نگذاشتن‌ها به عملکرد خودمان نیز ارتباط دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای رسیدن به بلوغ باید دوران مشخصی را طی کند، تصریح کرد: هیچ انقلابی در خلأ به وجود نمی‌آید چرا که هر انقلاب قطعا یک نقطه شروع دارد و انقلاب مشروطه و 15 خرداد پیشینه انقلاب اسلامی بوده است.

صالحی با بیان اینکه می‌توانیم انقلاب را به سه دوره تقسیم‌بندی کنیم، مطرح کرد: احساسات ملت در مرحله نخست برانگیخته شد و تصمیم گرفت خود را تغییر دهد. اکنون در دوره بالندگی هستیم که موانع مشخصی را سر راه داریم که برخی از این موانع برگرفته از عملکرد خودمان بوده و برخی دیگر توسط دیگران ایجاد شده است

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ایران با نشان الله‌اکبر پابرجا مانده است، اضافه کرد: آینده نظام اسلامی روشن است هر چند مشکلات فراوانی داریم اما کار عجیبی را انجام داده‌ایم و باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا جمهوری اسلامی ایران در شرایط چالش برانگیزی با غرب قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شبانه روز در رسانه‌های مختلف جهانی در حال مطرح شدن است در حالی که خلافی نکرده و شمشیری مخالف کسی نکشیده است بلکه علت اصلی ذات انقلاب اسلامی بوده چرا که این انقلاب با ذات خود جریان‌های مختلف از جمله لیبرالیسم را به چالش کشیده است.

وی از تولید فلسفه سیاسی جدید توسط نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: نظام جهانی بر اساس منافع استکباری به وجود آمده است اما انقلاب اسلامی فلسفه سیاسی جدیدی با بستر اسلام مطرح کرده که شیوه حکمرانی جدیدی با عنوان ولایت فقیه را نیز به دنبال دارد اما این رویکرد برای غرب نامفهوم و تعجب‌آور است.

صالحی با اشاره به اینکه ترویج حکومت ولایت فقیه از توسعه استکبار جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: آنان از نگاه خود فکر کردند که ما را در چالش هسته‌ای قرار دادند تا اراده ایران را با فشار هسته‌ای تضعیف کنند اما این عملکرد آنها ایجاد بسیج عمومی در راستای «ما می‌توانیم» را به دنبال داشت و در عرض دو سال جوانان ایرانی 20 درصد غنی‌سازی را تحقق بخشیدند.

وی به برخی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرد و افزود:‌ به لطف خداوند متعال شرایط کشور در حال بهبود یافتن است و اگر اتفاق خاصی در عرصه بین‌المللی رخ ندهد کشور آرام آرام در سال آینده احساس گشایش اقتصادی خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه فرهنگ مهم‌ترین موضوع کشور است، مطرح کرد: فرهنگ با بعد روحانی انسان ارتباط دارد و ما به دو بعد انسانیت و روحانیت اعتقاد دارد به همین علت باید این دو بعد را در کنار یکدیگر پرورش دهیم چرا که بدون توجه به نیازهای انسانی تقویت بعد معنوی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ‌ها، اساسنامه‌ها و علم بخشی از مباحث فرهنگی است، عنوان کرد: برای رسیدن به نتیجه در حوزه فرهنگ نیازمند الگو و اسوه هستیم چراکه اگر حرفی بزنیم و عمل نکنیم نمی‌توانیم تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه علاقه زیادی به مباحث فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید با الگوهایی آشنا شوند و جایگاه آنان را بررسی کنند تا به سمت الگوبرداری از آنها هدایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ به شیوه ساده‌ای وارد افکار نمی‌شود چراکه برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌های عملیاتی در سطح جامعه را مورد توجه قرار دهیم.

صالحی مستندسازی سیره زندگانی شخصیت‌های برجسته معنوی را راهکاری برای انتقال آموزه‌های فرهنگ دینی دانست و یادآور شد: فرهنگ‌سازی باید از دوران کودکی دنبال شود چراکه با رسیدن افراد به دانشگاه‌ها نمی‌توانیم تاثیر مورد نیاز را روی آنها داشته باشیم هر چند این فعالیت‌های فرهنگی برای این افراد نیز به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ کشور متولی‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: اینکه به جای نقد سیاسی در چارچوب منافع ملی به دنبال نقد سیاسی در چارچوب منافع حزبی هستیم سبب می‌شود که انصاف و عدالت را فراموش کنیم.

معاون رئیس جمهور به افزایش درآمدهای کشور بعد از برجام اشاره کرد و گفت: رویکرد و تعاملات بین‌المللی بسیار مطلوب‌تر شده است اما عده‌ای در شیپور یاس و ناامیدی می‌دمند و بارها می‌گویند که اقدامی انجام نشده است و اگر قسم هم بخوریم آنها باور نمی‌کنند در حالی که کشور دارای مجلس و مسؤول است و نمی‌شود فردی در نظام اسلامی اظهارنظرهای غیرتخصصی را در میان مردم مطرح کند.

وی با بیان اینکه بدون چارچوب پای مذاکره با دشمن نرفته‌ایم، عنوان کرد: باید در سطح جامعه آگاهی‌بخشی‌ها گسترش باید تا مردم نسبت به حقایق مباحث مختلف آگاه شوند.

صالحی یادآور شد: برخی افراد پیشرفت‌های کشور در دوران بعد از برجام را نادیده می‌گیرند به همین علت به صورت مستمر مباحث ناامید کننده را در میان مردم مطرح می‌کنند.

وی افزایش فروش نفت را یکی از دستاوردهای برجام برشمرد و گفت: با وجود ارتباط با کشورهای مختلف می‌توانیم بسیاری از قراردادهای بین‌المللی که نتایج مثبتی برای کشور رقم می‌زند را دنبال کنیم.

صالحی با تاکید بر اینکه شرایط افزایش صادرات باید در کشور فراهم شود، مطرح کرد: پرهیز از اسراف به عنوان یکی از موارد مورد تاکید اسلام باید مورد توجه قرار گیرد؛ فریاد وزیر نفت در جلسه هیأت دولت به آسمان رسیده چرا که مصرف گاز خانگی 500 میلیون متر مکعب در روز بوده که این میزان از مصرف کل اروپا بیشتر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه استفاده از رشته‌های ابتکاری در افزایش اشتغال موثر است، تصریح کرد: باید از عملکردهای سنتی و تکراری پرهیز کنیم در برخی از رشته‌ها به میزانی تولیدات افزایش داشته که کار مورد نیاز در سطح کشور وجود ندارد به همین علت باید به سمت رشته‌های ابتکاری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: دانشکده تکنولوژی کوآنتومی باید مورد توجه مراکز علمی قرار گیرد چرا که این فناوری می‌تواند دنیا را به سمت عرصه‌های جدید هدایت کرده و صنعت پزشکی را به شیوه مطلوبی دگرگون کند.

صالحی با بیان اینکه بعد از برجام به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در گروه یورو اتم قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: به اندازه کافی نیرو و بوجه نداریم که به خارج کشور بفرستیم تا علوم مختلف را به داخل بیاروند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز پزشکی هسته‌ای باید مولد باشد، گفت: این مرکز در پارک ولایت تهران در نزدیک فرودگاه یا در کرج در انتهای اتوبان همت ایجاد می‌شود تا بتواند از خدمات دیگر بهره‌مند شود. ایران تا کنون صنعتی نشده بلکه کارخانه‌دار است و صنعت‌دار نیست در حالی که باید کارخانه‌داری را رها کرده و به دنبال صنعت باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار