فرماندار شهرستان گرمی گفت: امسال ۳۰۰ هکتار زمین در قالب تعاونی‌ها برای کشت زعفران در شهرستان گرمی اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۳۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 21 May 2015
به گزارش تسنیم، محمود علائی اظهار داشت: شهرستان گرمی بهترین منطقه برای کشت زعفران در استان اردبیل بوده و تولید این محصول در شهرستان گرمی با موفقیت همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بانوان شهرستان گرمی مهارت فوق‌العاده‌ای در کشت و تولید محصول زعفران دارند، افزود: دولت در این راستا تسهیلات ویژه‌ای را برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه زعفران در نظر گرفته که می‌تواند توسعه این محصول در شهرستان گرمی را به دنبال داشته باشد.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: با افزایش تولید محصول زعفران در شهرستان گرمی صنایع بسته‌بندی زعفران نیز در گرمی توسعه می‌یابد تا بتوانیم با استفاده از تولیدکنندگان ماهر علاوه بر تامین نیاز داخلی، این محصول گران‌قیمت را به کشورهای مجاور نیز صادر کنیم.

علائی با اشاره به اینکه تولید پسته نیز در شهرستان گرمی با موفقیت همراه بوده است، گفت: کشاورزان منطقه می‌توانند با تولید پسته در هر هکتار بیش از 80 میلیون تومان درآمد داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشت زعفران و پسته که مصرف آب بسیار کمی را دارد می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف آب، افزایش تولید و درآمد مناسب برای کشاورزان را برای آنها به دنبال داشته باشد.

فرماندار شهرستان گرمی با بیان اینکه محصول انجیر در شهرستان گرمی و در دامنه‌های سرسبز این دشت حاصلخیز بدون نیاز به آب تولید می‌شود، افزود: کشاورزان منطقه در هر هکتار کشت انجیر بیش از 30 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند.

علائی اظهار کرد: تولید عسل نیز در شهرستان با توجه به وجود گیاهان دارویی با موفقیت همراه بوده و عسل شهرستان گرمی یکی از عسل‌های طبیعی و با مزیت‌های دارویی به شمار می‌رود که مشتریان خاص خود را دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار