رئیس دانشگاه پیام نور گلستان مطرح کرد
رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با تأکید بر اینکه نسل سوم دانشگاه‎ها نباید مدرک‎گرا و تئوری‎محور باشد، گفت: دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی باید به سوی دانشگاه کارآفرین حرکت کنند.
کد خبر: ۳۷۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 08 February 2017
رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با تأکید بر اینکه نسل سوم دانشگاه‎ها نباید مدرک‎گرا و تئوری‎محور باشد، گفت: دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی باید به سوی دانشگاه کارآفرین حرکت کنند.

قربان شهریاری در نخستین جشن دانش‎آموختگی دانشگاه‎های پیام نور غرب استان گلستان که در هتل پارتیان کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که دانشگاه پیام نور 23 هزار دانشجوی فارغ‎التحصیل دارد امکان برگزاری جشن فارغ‎التحصیلی دانشجویان استان گلستان در یک مکان وجود نداشت، از این رو این جشن در غرب و شرق استان گلستان به صورت جداگانه برگزار می‎شود.

وی با گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر، گفت: امام راحل با نگاه و تدبیر هوشمندانه روح تازه‎ای را در کشور دمیدند و با تشکیل جمهوری اسلامی ایران حضور بیگانگان و مستکبران در کشور را حذف کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی وظیفه تربیت نیروی انسانی متخصص برای پاسخگویی به نیازهای آینده کشور را به عهده دارند، بیان کرد: فارغ‎التحصیلان امروز باید قادر به تأمین نیازهای آینده کشور باشند.

 * سلاح علم بزرگترین سلاح مبارزه با کسانی است که ایران را کوچک می‎شمارند

شهریاری با بیان اینکه لازمه زندگی و رسیدن به پیشرفت‎های روز دنیا کسب و تولید علم و دانش است، افزود: در صورتی که ایران در رقابت شدید اقتصادی توانایی رقابت و رویارویی با کشورهای دنیا را نداشته باشد قطعاً موفق نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این توانایی علاوه‎بر بخش علمی سایر بخش‎ها اعم از اجتماعی و فرهنگی و ... را هم شامل می‎شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با تأکید بر اینکه ایران باید بتواند به رشد علمی، سیاسی و فناوری جهان دست یابد، یادآور شد: علم به سرعت در حال پیشرفت است و این گذر پیشرفت علمی جایی را برای توقف نمی‎گذارد.

شهریاری با بیان اینکه عصر حاضر عصر تکنولوژی است و تکنولوژی مهم‎ترین عامل تولید ثروت است، متذکر شد: دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی صرفاً نباید به بحث آموزش اکتفا کنند بلکه در کنار آموزش به بحث علم و فناوری و تبدیل آن به ثروت توجه کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‎بینی‎ها تا سال 2030، بیش از 90 درصد اقتصاد جهان متأثر از فناوری‎های نو و پیشرفته خواهد بود، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری همواره بر جهش در راه رسیدن به علم و فناوری تأکید کردند جوانان کشورمان برای دستیابی به این نقطه حساس تلاش و کوشش بسیاری دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان عامل دشمنی استکبار جهانی و مانع‎تراشی برای پیشرفت ایران را پیشرفت ایران در بخش نظامی و استفاده از انرژی صلح‎آمیز هسته‎ای و دستیابی به فناوری‎های روز دنیا برشمرد و گفت: دانشجویان دوران تحصیلی را همواره دوران شکوفایی بدانند.

شهریاری با بیان اینکه لازمه دستیابی ایران به نقطه مطلوب سلاح علم است، بیان کرد: بزرگترین سلاح برای مبارزه با استکبار جهانی و کسانی که ایران را کوچک می‎شمارند سلاح علم و دانش است.

 
* تولید، گسترش، و ترویج علم از وظایف دانشگاه‎هاست/ تأسیس 4 شرکت دانش‎بنیان در دانشگاه پیام نور گلستان

وی تولید، گسترش، و ترویج علم و دانش را از وظایف دانشگاه‎ها دانست و اظهار کرد: نسل سوم دانشگاه‎ها نباید مدرک‎گرا و تئوری‎محور باشد بلکه باید به سوی دانشگاه کارآفرین سوق یابد که دانشگاه پیام نور این رویکرد را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور باثبات‎ترین فارغ‎التحصلان دانشگاهی را دارد، مطرح کرد: 30 درصد از پذیرفته‎شدگان کارشناسی ارشد سال 1395 فارغ‎التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند.

شهریاری با بیان اینکه دانشجومحور بودن دانشگاه‎های پیام نور اعتماد و خودباوری دانشجویان را افزایش داده است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور از لحاظ کیفیت آموزشی در بین دانشگاه‎های کشور از رتبه نخست برخوردار است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بزرگترین جامعه علمی کشور و بزرگترین دانشگاه مجازی ایران است، بیان کرد: دانشگاه پیام نور در بخش تحصیل از راه دور رتبه ششم دنیا را به خود اختصاص داده است.

 * کاهش دانشجو را تهدیدی برای دانشگاه نمی‎دانیم

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان  با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور گلستان از 80 رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد و حدود 65 عضو هیأت علمی تشکیل شده است، اضافه کرد: این دانشگاه یک مرکز رشد و فناوری دارد و در حال تأسیس چهار شرکت دانش‎بنیان است.

شهریاری کیفیت بالای آموزشی و آزمایشگاه‎ها را از برنامه‎های آینده دانست و افزود: ما کاهش دانشجو را یک تهدید برای دانشگاه نمی‎دانیم بلکه آن را فرصتی برای دانشجو برای رسیدن و رشد به بحث‎های پژوهشی، فناوری و ایجاد شرکت‎های دانش‎بنیان می‎دانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار