رئیس شبکه دامپزشکی کرمانشاه مطرح کرد:
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از واکسیناسیون یک‌میلیون راس دام سبک علیه تب‌برفکی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 15 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک؛ تورج کرمیان اظهار داشت: طرح واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری تب‌برفکی در سطح شهرستان کرمانشاه به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای دی‌ماه جاری به مدت 40 روز کاری آغاز شد، افزود: در سطح شهرستان کرمانشاه یک‌میلیون راس دام سبک علیه بیماری تب‌برفکی به صورت رایگان مایه‌کوبی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: از این تعداد 350 هزار راس آن مربوط به دام‌های عشایر و 650 هزار راس مربوط به واحدهای دامی داخل شهرستان و روستائیان است.
وی همچنین از اعزام سه تیم در 2 مرحله برای انجام واکسیناسیون دام‌های عشایر مستقر در مناطق خارج از استان که در مناطق ایلام و خوزستان استقرار دارند خبر داد و گفت: کار واکسیناسیون دام‌های عشایر نیز پایان یافته است.
این مسؤول تصریح کرد: برای انجام طرح مایه‌کوبی 800 هزار راس دام سبک برای شهرستان کرمانشاه پیش‌بینی شده بود، اما با توجه به فصل زایش دام‌ها جمعیت بره‌ها نیز به میزان پیش‌بینی شده افزوده شد.
کرمیان تاکید کرد: امسال هیچگونه کانونی از این بیماری مشاهده نشده است و در انجام این طرح نیز مردم راغب بوده و همکاری خوبی با اکیپ‌های دامپزشکی داشتند.
 وی با بیان اینکه طرح مایه‌کوبی رایگان دام‌های سبک علیه بیماری تب برفکی در سطح شهرستان کرمانشاه در قالب 20 اکیپ انجام شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 15 اکیپ متعلق به بخش خصوصی و 5 اکیپ از بخش دولتی بود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اتمام این طرح، یادآور شد: در حال حاضر مشغول لکه‌گیری هستیم و کار مایه‌کوبی دام‌های روستائیان و عشایر جامانده که هنگام مراجعه اکیپ‌ها در محل حضور نداشتند در حال انجام است تا بتوانیم پوشش صددرصدی برای این طرح داشته باشیم.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح مایه‌کوبی دام‌های سنگین علیه بیماری‌های تب‌برفکی و لمپی‌اسکین، بیان کرد: این طرح نیز در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار