مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: حاشیه‌نشینی در شهر قزوین از حاشیه به بطن سرایت کرده و در خیابان سپه و مولوی، انبوه مهاجران افغانستانی، مخاطرات فرهنگی و اجتماعی را پدید آورده‌ است.
کد خبر: ۳۷۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تجربه شهرهایی همچون تهران در ایجاد پروژه‌های نقطه‌ای در بافت‌های تاریخی، تجربه موفقی نیست و یک نمونه آن فرهنگسرای بهمن است که در مقطعی بسیار مورد توجه بود اما امروز به نقطه‌ای تقریباً متروک و غیرقابل استفاده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در بافت‌های تاریخی نباید به یک نقطه، به عنوان اثر نمادین نگاه کرد بلکه به پیوستگی تار و پود باید توجه داشت، ادامه داد: در محله سردار و دیمج و محله‌های همجوار آن ترکیب اجتماعی به شدت به هم خورده و استفاده از سرمایه و انرژی باید به درستی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: باید در اجرای پروژه این دومحله به گونه‌ای عمل کرد که همزمان با احیای ساختار، ارتقا سطح کیفی به وجود آید و اگر به این صورت عملی نشود، تأثیرگذار نیست.

حضرتی‌ها با بیان اینکه میراث فرهنگی آماده همکاری در بخش‌های مرتبط با انجام پروژه است، افزود: بدنه شهید انصاری غربی از چهارراه کوروش به بعد باید قدری اصلاح شود تا به زمینه‌سازی اجتماعی، فرهنگی برای احیای این بافت‌ها برسیم.

این مسؤول هدف از ارتقا کیفی را سازگاری نما با کالبد و روح بافت عنوان کرد و ادامه داد: حاشیه‌نشینی در شهر قزوین از حاشیه به بطن سرایت کرده و در خیابان سپه و مولوی، انبوه مهاجران افغانستانی، مخاطرات فرهنگی و اجتماعی را پدید آورده‌اند که لازم است برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار