درحالی که مردم و رسانه ها منتظر اعلام گزارش مالی شهرداری یزد بودند ناگهان اعلام شد مدیرمالی شهرداری به جای ارائه گزارش، استعفا داده است!
کد خبر: ۳۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 24 May 2015
به گزارش تابناک یزد، طبق بند صریح قانون، شورای شهر موظف است صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری كه هر شش ماه یكبار توسط شهرداری تهیه می‌شود را تایید و جهت انتشار عمومی آن اقدام کند و این در حالی است که شورای شهر یزد تا کنون از اجرای این مهم خودداری کرده که جای تامل دارد.
در بنده 10ماده71 قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور آمده است: شورای شهر موظف است صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری كه هر شش ماه یكبار توسط شهرداری تهیه می‌شود را تایید و جهت انتشار عمومی آن اقدام کند و همچنین نسخه‌ای از آن به وزارت كشور ارسال کند.
اما با ماه ها پیگیری شهروندان یزدی در رسانه ها، شبکه های مجازی اجتماعی و حتی حضور در صحن علنی شورای شهر و سوال از برخی اعضا، هنوز کوچکترین واکنشی به این مطالبه قانونی شهروندان توسط شورای شهر یزد صورت نگرفته است.
در جلسه روز گذشته شورای شهر یزد ک هبا حضور مردم وخبرنگاران بر اساس فراخوان شبکه های اجتماعی برگزار شد حجت الاسلام زارع رئیس شورا در سخنانی گفت: درباره گزارش ۶ ماهه دخل و خرج‌ها با شهردار تماس گرفته و با ابراز گلایه خواستار ارائه گزارش شده است.
اما به گفته او شهردار یزد در پاسخ گفته است که مدیرمالی به جای ارائه‌ی گزارش استعفا داده است! این استعفا پیام های مختلفی به افکارعمومی ارائه می کند و باعث پیچیده تر شدن وضعیت مالی و شفافیت و سلامت این نهاد عمومی شده است.
بی شک مردم و رسانه های این مسئله را پیگیری خواهند کرد.
حاشیه پررنگی که در جلسه دیروز شورای شهر رخ داد اخراج و بی حرمتی به مردم و خبرنگاران حاضر در جلسه علنی بود. آنچه که طبق آیین نامه ها جلسات غیر علنی شورای شهرباید از جلسه قبل و با رای گیری مصوب شود، ناگهان در جلسه دیروز و در میانه بحث پیرامون مسائل مالی شهرداری و استعفای مدیرمالی، شهردار از رئیس درخواست جلسه غیرعلنی کرد و رئیس نیز به سادگی پذیرفت و خبرنگاران و مردم به بیرون از جلسه هدایت شدند.
به نظر می رسد یک رفتار غیرقانونی در شورای شهر یزد رخ داده است و نهادهای مسئول از جمله فرمانداری یزد می بایست هرچه سریع تر پیرامون این اتفاق موضع گیری داشته باشند.
از دیگر حاشیه های جلسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 پاکنژاد یک عضو شورای شهر در سخنانی با یاد کردن از دوم خرداد به عنوان یکی از دوران طلایی بعد از انقلاب باز هم بحث ممنوعیت انتشار تصاویر هنرمندان در بنرها را یادآوری کرد و خواستار شکستن این تابوی عجیب در شهر یزد شد.
یکی از اعضا در این جلسه اعلام کرد: اداره دارایی در تاریخ 20 بهمن 2 میلیارد تومان و در 24 فروردین یک میلیارد تومان بدون اطلاع به شهرداری از حساب شهرداری یزد برداشت کرده است.
در جلسه گفته شد مالیات برداشته شده از حساب شهرداری مربوط به سازمان عمرانی‌ست و شهردار آن را مربوط به مدیرمالی به درد نخور سازمان عمرانی قبلی دانست.
شهردار یزد گفت بدهی‌های شهرداری از دوره مدیریت قبلی حداقل ۵۰ میلیارد تومان بیش از محاسبات بوده و یادمان رفته بود که محاسبه کنیم!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منتظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
با سلام
ضمن احترامی که از کودکی به مایادداده اند تا برای همه قائل باشیم حتی آنان که بدون تحقیق اقدام به بی احترامی و ریختن آبروی انسانی را می نمایند متاسفم برای نگارنده نامه که بدون تحقیق اقدام به انتشار مطلب فوق را نموده است ولی برای روشنی اذهان باید بگویم موارد فوق هیچکدام صحت ندارد و شهرداری هرساله اقدام به ارائه گزارش در پایان اردیبهشت ماه به شورای اسلامی شهر نموده و امسال نیز مکاتبات داخل شهرداری گواه بر این امر می باشد. ضمناً متاسفم برای کسانیکه مدیرمالی سازمانیکه اقدام به شفاف سازی حسابهای خود نموده را متهم به بی لیاقتی می نمایند چون خودشان حتماً برای کسب و کارشان دو دفتر دارند و اقدام به دفترسازی می نمایند که در دین ما حرام می باشد. ضمناً برای سالهای مورد نظر که سازمان عمران مالیات باید پرداخت نماید از سوی شورای شهر ابلاغ شده بود که سازمانها با توجه به اینکه معاف از مالیات هستند اقدام به ارسال اظهار نامه ننمایند که مدارک و مستندات آن موجود می باشد لذا مدیریت وقت سازمان مذکور کاری را انجام داده اند که شورا خواسته و شرع مشخص نموده اند حال اگر با شفاف سازی مخالفتی وجود دارد دلیل بر بی لیاقتی افراد نمی باشد
به امید روزیکه کاری نکنیم که ملت از روزنامه ها و سایت های خبری بدلیل دروغ گویی روی گردانند
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.
دوست عزیز جو گیر نشو. کسی مخالف شفاف سازی نیست بلکه موضوع چیز دیگست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار