خانه‌های کنار رودخانه و حاشیه دریا در استانهای شمالی کشور همواره در معرض خطر سیلاب هستند. علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: ۵۹۸ واحد مسکونی در حاشیه رودخانه‌ها که در معرض خطر قرار دارند در مازندران شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 24 May 2015
به گزارش تابناک، مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره شناسایی روستاهای در معرض خطر در استان مازندران اظهار داشت: مساکن حاشیه رودخانه اعم از مناطق شهری و روستایی در قریب به ۱۰ شهرستان استان شناسایی شدند.

احمدی اعلام کرد: برای جابه‌جایی ساکنین این خانه‌ها اعتبار۲۲ میلیاردی در نظر گرفته شده است که تا کنون ۱۱ میلیارد آن تخصیص یافته است، کار کار‌شناسی و قیمت‌گذاری ۲۶۲ واحد از ۵۹۸ واحد شناسایی شده به اتمام رسیده و مقرر شده قیمت‌گذاری صورت گرفته و هزینه این مساکن پرداخت شودو درباره ۱۲۹ واحد مسکونی در معرض خطر برای جابه‌جایی توافق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به اینکه توافق برای جابه جایی بقیه مساکن ادامه دارد، اظهار کرد: ۵۰ درصد هزینه واحد مسکونی در زمان توافق و مابقی نیز پس از تخریب به مالکین پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه پیشنهاد شده عرصه‌های آزاد شده به شهرداری‌ها در شهر و دهیاری‌ها در روستا تحویل داده شود، افزود: این فضا‌ها با نظارت مسئولان به فضای سبز غیرقابل سکونت تبدیل می‌شوند.

این مسئول همچنین درباره جابه‌جایی دو روستای مازندران نیز یادآور شد: روستای رودبار یخکش در شرق مازندران به دلیل در معرض خطر بودن طرح جابه جای دارد که زمین دیگری به همین منظور تهیه و با هماهنگی بنیاد مسکن تسهیلات برای ساخت واحدهای جدید در مکان جدید ارائه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از روستا‌ها در حال جابه جایی است، گفت: ساخت معابر، راه‌کشی و سایر امور برای اتمام اسکان ساکنین در این منطقه در حال انجام است. و طرح جابه جایی روستای منجیر در غرب مازندران نیز وجود دارد و مذاکرات برای جابه جایی آن در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به سیل بلده نور نیز عنوان کرد: برای این منطقه تا کنون ۱۰۵ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت تعیین شده است.

وی گفت: ۱۱ نقطه بحرانی در این منطقه مسدود شده بود که همگی بازگشایی و تمامی راه‌های ارتباطی منطقه برقرار شده است.

احمدی تصریح کرد: برق منطقه نیز وصل شده و بنیاد مسکن نیز آماده پرداخت تسهیلات برای واحدهای تخریب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار