معاون استاندار قزوین اعلام کرد
معاون عمرانی استاندار قزوین از دستور استاندار برای برخورد قاطع و شدید با تخریب‌کنندگان باغستان سنتی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، در پی شایعه آتش‌سوزی بخشی از باغستان سنتی قزوین علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار به همراه اعضای شورای ساماندهی باغستان‌های سنتی قزوین در محل و محدوده مورد نظر حاضر و از نزدیک در جریان واقعه و حادثه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در خصوص این موضوع اظهار داشت: پس از بازدید از محل وقوع حادثه آنچه باید بدان اشاره کرد تا عموم شهروندان و مخاطبان در جریان اصل واقعیت قرار بگیرند این است که موضوعی به نام آتش‌سوزی در محدوده باغستان سنتی حادث نشده اما با قطع تعدادی از درختان در این منطقه مواجه شدیم که مصداق تخریب باغستان است.

فرخزاد افزود: گرچه محدوده‌ای که درختان آن قطع شده براساس طرح جامع شهری تغییر کاربری أخذ کرده است اما طبق مصوبات کارگروه هیچ یک از درختان نباید قطع می‌شد و این حرکت کاملاً اشتباه و غیرقانونی بوده اگر نگوییم که رفتاری عمدی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با دستور استاندار قزوین و هماهنگی با دادستان مقرر شد با تخریب‌کنندگان باغستان اعم از آمران و عاملان به شدت برخورد شود تا احدالناسی به خود اجازه ندهد در آینده این رفتار مخرب و مغایر با ارزش‌ها، اصول انسانی و حقوق شهروندی را تکرار کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: باغستان سنتی قزوین از دارایی‌های ارزشمند استان قزوین است که همه باید در زمینه حفظ و احیا آن تلاش کنند.

گفتنی است، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین، مدیران کل مدیریت بحران، دفتر امور شهری و روابط عمومی، مدیران کل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست و راه و شهرسازی، شهردار قزوین و صدیقی عضو شورای شهر، طاهری رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان از منطقه و محدوده مورد نظر معاون عمرانی استاندار قزوین را همراهی می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار