چند روز پس از هفته خوابگاه‌های دانشجویی اتفاق افتاد
این حادثه حدود ساعت 11:55 دقیقه امروز در یکی از واحدهای خوابگاهی رخ داد که آتش نشانان در کمتر از چهار دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
کد خبر: ۳۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 24 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: عزیز الله حبیبی معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی چند روز قبل با اشاره به در پیش بودن هفته خوابگاه‌های دانشجویی گفته بود که برنامه این هفته با هدف ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها، توسعه ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان، بهبود سطح زندگی دانشجویی و ترویج خوابگاه‌سازی به عنوان یک ارزش اسلامی طراحی و اجرای آنها تا جمعه یکم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: ترویج همدلی و هم زبانی بین مسئولین و دانشجویان، ترویج خوابگاه‌سازی به عنوان ارزش اسلامی و نیاز اساسی کشور و اهتمام ملی جهت رفع نیازهای موجود، عادلانه‌سازی توزیع امکانات و منطقی‌سازی قیمت‌ها، لزوم بهسازی و بازسازی ساختمان‌های خوابگاهی و حفظ و ارتقاء سطح بهداشت خوابگاه‌ها، مشورت با دانشجویان و مشارکت آنها در مدیریت خوابگاه‌ها از جمله اهداف هفته خوابگاه‌های دانشجویی سال ۱۳۹۴ است.
حبیبی بهینه‌سازی و صرفه جویی در مصرف، ایجاد حس مسئولیت پذیری بیشتر در دانشجویان، آشنایی دانشجویان با آسیب‌های دنیای مجازی و مسلح کردن دانشجویان برای دفاع از خود در برابر خطرات مواد مخدر جدید را از دیگر اهداف اعلام شده برای این هفته دانست و گفته بود که: ویژه برنامه‌های هفته خوابگاه‌های دانشجویی متناسب با عنوان‌های انتخاب شده برای هر یک از روزها در خوابگاه‌های سراسرکشور به اجرا در می‌آید.
معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی در ادامه از برنامه‌های فرهنگی – هنری هفته خوابگاه‌های دانشجویی سخن به میان آورد و گفت: نمایش آیینی ویژه خواهران، مسابقه اتاق زیبا، مسابقه طرح‌ها وایده‌های برتر، برگزاری نمایشگاه هلال احمر، اجرای طرح جمع آوری کتاب‌های دست دوم دانشجویان، اردوی تفریحی وجشنواره غذاهای محلی از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
هنوز 2 روز از پایان هفته خوابگاه‌های دانشجویی و اظهارات و وعده‌های معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی نمی‌گذرد که مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی کرج از وقوع آتش سوزی در خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: سرعت عمل آتش نشانان مانع از گسترش آتش به این خوابگاه 48 واحدی شد.
سید جواد موسوی اعلام کرد: این حادثه حدود ساعت 11:55 دقیقه امروز در یکی از واحدهای خوابگاهی رخ داد که آتش نشانان در کمتر از چهار دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
وی تاکید کرد: به هیچ یک از دانشجویان دراین حادثه آسیبی وارد نشده است.
موسوی ادامه داد: مهار آتش سوزی و اقدامات ایمنی در این خوابگاه حدود یک ساعت و 20 دقیقه زمان برد که بخشی از وسایل دانشجویان در آتش سوخت.
وی اظهار داشت: خوشبختانه در زمان حادثه هیچ دانشجویی در واحد حادثه دیده حضور نداشت، اما دانشجویان در واحدهای همجوار درحال استراحت بودند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی کرج تاکید کرد: هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده و پس از بررسی ها اطلاع رسانی می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
دانشجویانی که در خوابگاه اسکان دارند، ساکن شهرها و شهرستان های دیگر بوده و به نوعی امانتی در دست مدیران دانشگاه و مدیران خوابگاه هستند. این حوادث استرس و دغدغه والدین دانشجویان را بیشتر می کند.
امیدواریم مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
واقعا به این دانشگاه باید صد آفرین گفت که با جون بچه های مردم بازی می کنن مگه میشه که دانشگاه معتبر فاقدامکانات ضد حریق باشه دانشگاه باید جوابگو باشه اگر این اتفاق واسه یکی ازبچه ها می افتاد چه کار می کردن تا آتش نشانی بیاد بچه مردم که میسوخت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
تو مدرسهای دهات تو سالن کپسول آتش نشانی نصب شده ولی تو دانشگاه معتبر خبری از امکانات ضد حریق نیست.
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
باسلام
اولا در هر خوابگاه کپسول آتش نشانی وجود دارد و از آنها نیز جهت جلوگیری از گسترش آتش استفاده گردید
دوما از زمان وقوع حادثه معاون محترم دانشجویی پیگیر حادثه بوده و دانشجویان ساکن اتاق نیز این گفته را حتما تایید می نمایند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
واقعا جای تاسف داره........
خوابگاهی که بیمه نبااااااااشه!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار