در نشست رسانه ای مدیر کل کمیته امداد اعلام شد:
مدیر کل کمیته امداد یکی از مهمترین موضوعات مطرح در خصوص حامیان ایتام را در استان اینگونه بیان کرد که فقط 30 % حامیان ما درون استانی هستند و خواستار مشارکت بیشتر خیرین هم استانی جهت حمایت از افراد نیازمند شد.
کد خبر: ۳۸۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 06 March 2017
همانگونه که در آمارها اعلام شده است ، بخش زیادی از جمعیت استان تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند به گونه ای که هنگام حضور مسئولین کشوری در استان یکی از شاخص های محرومیت استان ، وجود درصد بالایی از جمعیت زیر چتر حمایتی این نهادها اعلام می شود.
روز گذشته ، مدیرکل کمیته امداد استان به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد حمایتی و همچنین هفته احسان و نیکوکاری در جمع اصحاب رسانه حاضر شد تا به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه مورد مدیریت خود بپردازد.
مدیر کل کمیته امداد یکی از مهمترین موضوعات مطرح در خصوص حامیان ایتام را در استان اینگونه بیان کرد که فقط 30 %  حامیان ما درون استانی هستند و خواستار مشارکت بیشتر خیرین هم استانی جهت حمایت از افراد نیازمند شد.
 
30درصد حامیان ایتام هم استانی هستند / ریز آمار حمایت های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 
 
ریز آمار تحت حمایت کمیته امداد
"فرید محبی" در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر 33 هزار و 640 خانوار با جمعیتی بالغ بر 84 هزار و 371 نفر تحت حمایت امداد استان هستند.
وی بیان کرد: این خانوارها شامل خانواده های معیشت بگیر و خانواده هایی که از کمک های موردی و چندموردی اسفاده می‌کنند، است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تحت حمایت کمیته امداد استان با 30 درصد از جمعیت مربوط به شهرستان لنده و کمترین تعداد به مربوط به شهرستان گچساران است.
محبی تصریح کرد: فوت سرپرست با بیش از 40 درصد، بیشترین علت تحت حمایت بودن افراد است که طلاق، متارکه، مفقودی و بیماری سرپرست و بدسرپرست بودن نیز از دیگر علت تحت پوشش کمیته امداد است.
 
 30درصد حامیان ایتام هم استانی هستند / ریز آمار حمایت های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به اینکه 18 هزار خانوار از مجموع خانواده های تحت حمایت امداد در مناطق محروم زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: این تعداد معادل 53 درصد خانوارهای تحت حمایت ماست که با ضریب محرومیت 6، هفت و هشت زندگی می کنند، خوشبختانه در این استان، ضریب محرومیت 9 را که آخرین درجه محرومیت است، نداریم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 52درصد از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این استان سرپرست زن و 48 درصد دارای سرپرست مرد هستند، 18 هزار سالمند بالای 60 سال تحت حمایت ماست و 8 هزار  و 251 دانش آموز، 2هزار و 22 دانشجو و 141 طلبه نیز از خدمات فرهنگی کمیته امداد استفاده می کنند.
محبی ادامه داد: کمیته امداد استان به 338 دانش آموز در 6 مجتمع شبانه روزی که 5 مجتمع پسرانه و یک مجتمع دخترانه خدمات ارائه می دهد.
وی عنوان کرد: 2 هزار و 349 خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان از خدمات اعتباری بیمه های اجتماعی استفاده می کنند و 11 هزار و 550 خانوار شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از بیمه پایه امداد بهره مند هستند.
 
 30درصد حامیان ایتام هم استانی هستند / ریز آمار حمایت های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 2 هزار و 500 کودک زیر 5 سال دچار سوء تغذیه تحت حمایت ما هستند، اضافه کرد: این افراد از سوی مراکز بهداشتی و درمانی به ما معرفی شده اند و سالانه سبدکالا دریافت می کنند.
محبی با اشاره به اینکه 88 مرکز درمانی طرف قرارداد کمیته امداد در استان هستند، افزود: 900 بیمار صعب العلاج، خاص و زمین گیر تحت پوشش امداد هستند و خدمات درمانی به آنها ارائه می شود.
وی اضافه کرد: سه هزار و 85 یتیم زیر 18 سال در این استان وجود دارد که توسط 7 هزار حامی حمایت می شوند و متوسط دریافتی هر یتیم ماهانه 113 هزار تومان است.
جشن نیکوکاری امسال در استان با 558 پایگاه برگزار می‌شود
 فرید محبی اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری به منظور جذب کمک‌ها و هدایای مردمی برای خانواده‌های محروم و نیازمند بوده که این هفته از چهاردهم اسفند آغاز و تا بیستم اسفند ادامه دارد.
محبی با بیان اینکه کمیته امداد به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برنامه‌های متعددی اجرا می‌کند و برگزاری جشن نیکوکاری شاخص‌ترین برنامه این هفته است، تصریح کرد: جشن نیکوکاری امسال در استان با 558 پایگاه برگزار می‌شود که از این تعداد 22 مورد ثابت، 12 مورد سیار است و مابقی نیز در مدارس، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و مراکز نیکوکاری استان دایر می‌شوند.
محبی با اشاره به اینکه امسال بیست و هفتمین دوره جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی با مشارکت کمیته امداد، نیروی مقاومت بسیج و سازمان دانش آموزی در استان برگزار می‌شود، گفت: جشن نیکوکاری در روز 18 اسفند با نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس استان آغاز می‌شود.
 
 30درصد حامیان ایتام هم استانی هستند / ریز آمار حمایت های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به منابع محدود کمیته امداد و نیازهای نامحدود جامعه هدف این نهاد، گفت: مهمترین نیازمندی‌های کمیته امداد استان ساخت و تعمیرات کلی پنج هزار واحد مسکن مددجویی روستایی، ساخت یک هزار واحد مسکن مددجویی شهری، ساخت هفت هزار و 500 سرویس بهداشتی و حمام، اعطای یکهزار و 200 فقره جهیزیه و اعطای تسهیلات به چهار هزار نفر است.
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور گسترده در جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان، تصریح کرد: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک نقدی، کالایی و خدماتی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری و میان نیازمندان تقسیم و توزیع شد که امیدواریم امسال نیز با حضور پرشور و گسترده‌تر مردم این مبلغ افزایش چشمگیری داشته باشد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار