مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در نشست با خبرنگاران عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت از بدهی 12 میلیارد تومانی شهرونان به شرکت الیت خبرداد.
کد خبر: ۳۹۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 10 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،سید حسین هاشمی‌زادگان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: در حال حاضر 96 معبر در شهر مشهد تحت پوشش طرح الیت است که در این معابر 22 هزار فضای پارک برای استفاده شهروندان ایجاد شده است.
وی افزود: تعرفه پارک خودرو در این معابر به سه درجه معابر الف، ب و ج تعیین شده است.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در خصوص تعداد فضای فضای پارک خودرو در پارکینگ‌ها اضافه کرد: در این دوره مدیریت شهری تعداد پارکینگ‌های سطح شهر افزایش 4 برابری داشته و از 15 پارکینگ به 60 پارکینگ رسیده است.
هاشمی‌زادگان گفت: با این حساب 10 هزار فضای پارک خودرو در پارکینگ‌های سطح شهر وجود دارد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر شهر مشهد به 14 هزار فضای پارک خودروی جدید برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در حال حاضر 674 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با خصوصی‌سازی شرکت الیت بیان کرد: بنده به شخصه مخالف خصوصی‌سازی الیت هستم چرا که این اقدام چالش‌های بزرگی را ایجاد می‌کند.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند اضافه کرد: بخش خصوصی به دنبال درآمدزایی و سود است با این حال پیشنهادی را آماده و به شورای اسلامی شهر ارسال کردیم.
هاشمی‌زادگان عنوان کرد: نظر شورای اسلامی شهر مشهد این است که شرکت الیت در حوزه شهرداری هزینه دارد اما نظر ما این است که خصوصی‌سازی چالش‌زا است که در این خصوص باید با شورای اسلامی شهر به اجماع نظر برسیم.
وی گفت: شرکت الیت درآمدزا نیست و بعد از 6 سال فعالیت از سال گذشته توانستیم به سود کم برسیم.
هاشمی‌زادگان در بخش دیگری در خصوص بدهکاران شرکت الیت بیان کرد: در حال حاضر 50 هزار راننده متخلف مبلغ 12 میلیارد تومان به شرکت الیت بدهکار هستند.
مدیرعامل شرکت الیت گفت: به زودی برای بدهکاران احضاریه صادر می‌کنیم بنابراین شهروندان توجه داشته باشند که این مبالغ بیت‌المال است و باید برای دریافت خدمات هزینه پرداخت کنند.
وی در پاسخ به این سوال که تعرفه پارک خودرو در شهر افزایش می‌یابد؟ عنوان کرد: تا پایان این دوره مدیریت شهری تعرفه الیت افزایش پیدا نخواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در خصوص اجرای طرح خوش‌حسابی مشترکان گفتت: به شورای اسلامی شهر مشهد پیشنهاد دادیم که در ایام خاص به مشتریان خوش حساب تا 34 درصد شارژ بیشتر هدیه دهیم بدهیم اما متاسفانه با این پیشنهاد موافقت نشد.
هاشمی‌زادگان عنوان کرد: ما قبول داریم که این خواسته به حق شهروندان خوش حساب است که از امتیازات بهتر برخوردار شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ‌ها در شب خالی است لذا شهروندان و ساکنان می‌توانند با اشتراک 30 هزار تومانی شب‌ها خودروی خود را در پارکینگ پارک کنند.
90 درصد توقف‌ها در معابر زیر یک ساعت است
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به فلسفه اجرای طرح الیت گفت: طرح الیت به منظور ایجاد عدالت در استفاده از ظرفیت پارک خودرو در معابر و همچنین بازکردن ترافیک است و در این راستا تاکید مدیران شهری استفاده از اطلاعات الیت برای باز کردن گره‌های ترافیکی در معابر شهر و احداث پارکینگ است.
وی عنوان کرد: ما اعتقاد داریم معبر جای توقف طولانی مدت نیست و اگر قانونگذار پارک خودرو را زیر نیم ساعت رایگان اعلام کرده به این معنا است که شهروندان از معابر برای پارک خودرو استفاده نکنند.
هاشمی‌زادگان تصریح کرد: در حال حاضر 86 تا 90 درصد توقف‌ها در حاشیه معابر با اجرای طرح الیت زیر یک ساعت است و اگر این اتفاق در شهرهای دیگر بیافتد شاهد کاهش ترافیک هستیم.
وی از اجرای طرح نظرسنجی میزان رضایت شهروندان از خدمات الیت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح الیت ممکن است باعث نارضایتی در بین شهروندان شود از سوی شورای اسلامی شهر مشهد انجام نظرسنجی در خصوص میزان رضایت شهروندان از خدمات شرکت الیت تکلیف شد.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت افزود: در این راستا مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با استفاده از پژوهشگران و متخصصان نظرسنجی را در بین شهروندان انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار