انفجار منزل مسکونی در محله شهریار اردبیل به دلیل ساخت مواد محترقه دست ساز سبب جان باختن ۷ نفر شد.
کد خبر: ۳۹۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 11 March 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تائید این خبر گفت: متاسفانه بی احتیاطی و تهیه و تولید مواد محترقه دست ساز سبب انفجار در منزل مسکونی در محله شهریار(آرازعلی) اردبیل شده که این حادثه تلخ سبب جان باختن 7 نفر از همشهریان شده است.

وی بیان کرد: این حادثه که جمعه شب رخ داد 4 نفر مصدوم نیز بر جای گذاشت که حال 3 نفر از این مصدومان مناسب بوده ولی وضعیت جسمانی یک نفر وخیم گزارش شده است.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود:‌ نیروهای امداد و نظامی و انتظامی در محل حادثه حاضر هستند که برخی از مواد اولیه تهیه و تولید مواد محترقه دست ساز در این منزل مسکونی و زیر آوارها کشف شده است.

عتباتی گفت:‌ بی احتیاطی و اقدام به تولید مواد محترقه دست ساز سبب وقوع این حادثه تلخ در اردبیل شد.


مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل اظهار کرد: این حادثه تلخ ساعت 21:05 دقیقه دیشب در محله شهریار اردبیل رخ داد که ماموارن آتش‌نشانی از نزدیکترین ایستگاه و در مدت 5 دقیقه خود را به محل حادثه رسانده و اقدامات لازم برای خاموش کردن آتش و آزادسازی مصدومان و کشته ها را انجام دادند.


محمدرضا یعقوبی افزود: مصدومان این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای آتش‌نشانی اردبیل نیز سریعا در محل حاضر شده و عملیات آواربرداری را برای یافتن مفقودین احتمالی این حادثه آغاز کردند.

قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل هم گفت: مجروحان این حادثه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.


وی افزود: سوختگی مجروحان بسیار شدید است و پزشکان و پرستاران در حال رسیدگی به این مجروحان هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل از شهروندان اردبیل خواست از نگهداری ، خرید و فروش مواد محترقه خودداری کنند.

 وی علت وقوع این حادثه را انفجار موادمحترقه عنوان کرد و یادآور شد: این حادثه زمانی روی داده که میهمانان در طبقه دوم این ساختمان حضور داشته اند و به همین دلیل تعداد فوتی ها بیشتر بوده است.


فرهاد غیبتی، معاون فنی و عملیات اورژانس استان اردبیل گفت: یکی از مصدومان حادثه انفجار منزل مسکونی در محله آراز علی اردبیل به دلیل شدت سوختگی به تبریز اعزام شد

.

 بر پایه این گزارش اسامی 7 نفر جان‌باخته این حادثه به شرح زیر است:

معرفت عالی 41 ساله

رضا عالی 13 ساله

بهار جودی 40 ساله

حمید رضا نوحی 13 ساله

یوسف جودی 15 ساله

قادر خرمدل 39 ساله

میررضا موسوی 15 ساله

 

دختر خردسالی هم که در ابتدا خبر فوت وی اعلام شده بود، با تلاش پزشکان و بازیابی علائم حیاتی به زندگی بازگشت. 5  نفر از شهروندان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده و 4نفر مصدوم هم که دارای جراحات وخیم بودند، در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
ای بابا

نمی دونم از کی مد شد که تو عید باید ترقه و بمب استفاده کرد.
همه جای دنیا آتش بازی می کنند با وسایل بی خطر آتش بازی. تو ایران بمب درست می کنند.

همه فکر می کنند اینگونه اتفاقات و انفجار و کشته مال دیگران است و برای آنها اتفاقی نمی افتد
شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
مرگ خود افراد نادان مهم نیست، ولی کی می خواد پاسخگوی اون انسانهایی باشه که بدست ندانم کاری چند نفر دیگه از دست رفتند؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار