رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه وضعیت توجه و صدور مجوزها در بافت فرسوده قم مناسب نیست، گفت: متأسفانه مسئولان ما حرف‌هایی می‌زنند که فقط به درد سخنرانی‌ها و تریبون‌های تبلیغاتی می‌خورد.
کد خبر: ۳۹۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶ 12 March 2017
به گزارش تابناک قم، ولی‌الله بیاتی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده و صدور مجوزهایی برای احیای در این مناطق اظهار داشت: متأسفانه بافت فرسوده نیز جزء همان مشکلاتی بوده که مسئولان نگاه درست و علمی به آن ندارند.

وی با تأکید به وظیفه مسئولان در ارائه درست خدمات شهری افزود: متأسفانه مسئولان ما حرف‌هایی می‌زنند که فقط به درد سخنرانی‌ها و تریبون‌های تبلیغاتی می‌خورد و کسی فکر نمی‌کند که وقتی مجوز ساخت‌وساز در کوچه‌های 2 متری را می‌دهیم چطور قرار است ارائه خدمات کنیم.

بیاتی به صدور مجوزهای غیراصولی در مناطق فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: وقتی به خانه‌ای با ورودی 2 متر مجوز ساخت ساختمان 2 یا 3 طبقه و بازسازی ساختمان را می‌دهند مسئولان به این فکر نمی‌کنند که کامیون پسماند و یا ماشین‌های آتش‌نشانی و آمبولانس چطور باید وارد این کوچه‌ها شوند.

رئیس شورای شهر قم صدور پروانه و اجازه ساخت یک طبقه مازاد و وام را راهکار مناسبی برای احیای بافت فرسوده ندانست و خاطرنشان کرد: قبل از این‌که حادثه‌ای غیرقابل‌جبران در این مناطق اتفاق بیافتد باید مردم را به سمت اجرای صحیح و اصولی ساخت‌وساز سوق دهیم و این هم وظیفه مسکن و شهرسازی به‌عنوان متولی بافت فرسوده است.

وی لزوم طراحی صحیح شارع، فضای سبز و تدابیر لازم برای چگونگی خدمات‌رسانی صحیح به مناطق بافت فرسوده را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: ما باید به همه نیازهای مردم ساکن این مناطق فکر کرده و در قالب طرح‌های کوچک و قابل‌اجرایی درآوریم تا این مناطق به‌صورت اصولی احیاء شوند.

بیاتی از مسئولان امر خواست، قبل از این‌که اتفاقی بافتد چاره‌اندیشی و پیشگیری برای این مناطق کنند و ادامه داد: ایراد ما و دولت این است که صبر می‌کنیم اتفاق بیافتد و بعد به فکر چاره‌اندیشی و پیدا کردن مقصر می‌گردیم، درحالی‌که با یک هم‌اندیشی درست و به‌جا می‌توانیم جلوی خیلی از اتفاقات ناگوار را به‌راحتی گرفته و از هدر رفتن بیت‌المال جلوگیری کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار