با تلاش اعضای مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان قزوین جوانی از پای چوبه دار نجات پیدا کرد.
کد خبر: ۳۹۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 15 March 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم تقدیر از خانواده مقتول مرحوم (ع _ر) 37 ساله که از قصاص قاتل (ع _ج) 20 ساله که بر اثر نزاع، گذشت کردند، برگزار شد.

این مراسم با حضور بیژن شیبانی رئیس شورای حل اختلاف و معاون قضایی دادگستری استان قزوین، اعضای مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان، خیران و خانواده مرحوم (ع_ر) برگزار شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین در ابتدای این مراسم ضمن پاسداشت اقدام خداپسندانه خانواده مقتول اظهار داشت: مطمئناً اجر معنوی این اقدام خیر شامل حال مرحوم و خانواده‌ آن می‌شود.

بیژن شیبانی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم هیچ وقت در جامعه شاهد بروز اتفاقات این‌گونه و قتل کسی نباشیم تا خانواده‌ای را راضی به گذشت در این خصوص کنیم.

وی در ادامه افزود: شناخت دقیق از زندگی موجب می‌شود انسان بتواند عادی و به دور از هر تنشی و بروز حادثه‌ای که دل انسان را بیازارد، در جامعه زندگی کند.

این مسؤول با اشاره به اقدامات اعضا و دبیران شورای حل اختلاف برای اعلام رضایت خانواده مقتول عنوان کرد: بعد از عبادت خداوند هیچ چیز بهتر از اصلاح ذات‌البین نیست و خیران و افرادی که در این راستا گام برمی‌دارند کار بزرگی را انجام داده‌اند.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین اضافه کرد: دعوت به مصالحه و سازش کار سخت و در عین حال باارزش است که خداون توفیق آن را به هر شخصی نمی‌دهد و کسانی که در این راه گام برمی دارند باید همیشه شکرگزار این توفیق الهی باشند.

شیبانی تصریح کرد: فردی که نفسی را از مرگ نجات می‌دهد در واقع جامعه‌ای را نجات داده است و این کار مهم، قابل گنجاندن در کلام و سخن نیست.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش خاطرنشان کرد: این امر مهم نه تنها در پرونده‌های قتل بلکه در تمام پرونده‌های ارجاعی به شورا باید نهادینه شود.

این مسؤول با اشاره به تأکید دین اسلام بر رفع اختلافات بین همنوعان یادآور شد: ارزش اصلاح ذات‌البین نه تنها در دین اسلام بلکه در تمدن باستان ایران نیز مورد تأکید قرار گفته است.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین با اشاره به اقدامات خوب اعضا و دبیران شورای حل اختلاف استان در راستای تحقق فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌ها بیان کرد: خوشبختانه در سطح استان اقدامات بسیاری در زمینه آزادی زندانیان و مصالحه و سازش بین پرونده‌ها از جمله پرونده‌های قتل صورت گرفته است.

شیبانی با بیان اینکه افراد بسیاری به دلیل بدهی‌ها و مشکلات مالی در زندان به سر می‌‌برند، گفت: امیدواریم با کمک خیران در این حوزه هم، شاهد آزادی این زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده باشیم.

قنبری مسؤول مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان قزوین هم طی سخنانی ایثار و گذشت را یکی از بهترین فضائل اخلاقی دانست و گفت: امام علی‌(ع) فرمودند: من برانگیخته شدم تا فضائل اخلاقی را به اوج برسانم.

وی تصریح کرد: این اقدام خانواده مرحوم مقتول، ذخیره آخرتی برای آن‌ها خواهد بود.

مسؤول مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان قزوین ضمن تقدیر و تشکر از خیرانی که در راستای طلب گذشت خانواده مقتول گام برداشتند، اضافه کرد: خیران و مسؤول زندان مرکزی بیشترین اقدام را برای اعلام رضایت خانواده مقتول برداشتند و در واقع می‌توان گفت مسؤولان زندان خط‌شکنان تحقق این امر مهم هستند.

مددکار زندان مرکزی هم طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: این قاتل در ابتدای ورود به زندان اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت که خوشبختانه پس از مدتی موفق به ترک آن شد و شاهد تغییرات بسیار در این فرد شدیم.

کشاورز افزود: خیران و اعضای شورای حل اختلاف اقداماتی بسیار برای اعلام رضایت از این خانواده انجام دادند که شایان تقدیر است.

گفتنی است در ادامه مراسم از خانواده مقتول و خیرانی که در راستای تحقق این عمل خیر گام برداشتند با اهداء لوح تقدیر، به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار