امام جمعه آبدانان تقدیم 215 شهید گلگون کفن و 850 جانباز را نشانه صداقت و ولایتمداری مردم شهرستان آبدانان دانست و افزود: امروز دفاع منطقی از راه و رسم شهیدان و ایثارگران توسعه اخلاق اسلامی و کرامت انسانی، مهمترین ابزار مبارزه با جنگ نرم استکبار جهانی است.
کد خبر: ۳۹۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 15 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام حسین حاجیلری روز چهارشنبه در آیین سالگرد شهدای بمباران سال 66 آبدانان با گرامیداشت نام و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اظهار کرد: شهیدان در اوج مجاهدت و اخلاص در سنگر دفاع از آرمان های اسلام ناب محمدی (ص) مقاومت کردند و در این راه نورانی، جان عزیز خود را در طبق اخلاص نهادند تا اساس اسلام و نهضت عظیم امام (ره) مستحکم بماند.
 
وی تقدیم 215 شهید گلگون کفن و 850 جانباز را نشانه صداقت و ولایتمداری مردم شهرستان آبدانان دانست و افزود: امروز دفاع منطقی از راه و رسم شهیدان و ایثارگران توسعه اخلاق اسلامی و کرامت انسانی، مهمترین ابزار مبارزه با جنگ نرم استکبار جهانی است.
 
امام جمعه آبدانان اجرای منویات مقام معظم رهبری را برای حل مشکلات جامعه راهگشا توصیف کرد و یادآور شد: سران استکبار با همکاری و خیمه شب بازی نوکران منطقه ایی شان، پس از ناکامی در رویارویی نظامی با ملت ایران، امروز با توسعه ناهنجاری های اجتماعی، تضعیف بنیاد خانواده و تخریب اعتقادات و ارزش های دینی جنگ سخت و خطرناکی با جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده است.
 
حجت الاسلام حاجیلری اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب را بهترین مسیر برون رفت از میدان مشکلات اقتصادی دانست و اضافه کرد: گسترش بصیرت عمومی، تلاش برای تامین مایحتاج مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان، شیرین ترین خدمت و راه مقابله عملی با فزون خواهی های آمریکای متجاوز است.
 
به گزارش تابناک ایلام، 26 اسفند سال 66 هنگامی که مردم آبدانان مشغول تشییع پیکر 6 نفر از شهدای گرانقدر خود که در عملیات والفجر 10در ارتفاعات شاخ شمیران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، بودند مورد حمله هوایی هواپیماهای رژیم بعث عراق قرار گرفتند.
 
در اثر این حمله بی رحمانه، 39 نفر از زنان، مردان و کودکان بیگناه شرکت کننده در این آیین در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند، این روز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان روز شهدای آبدانان نامگذاری شد و همه ساله این روز را تخت عنوان (چهارشنبه خونین آبدانان) گرامی داشته می شود.
 
آیین گرامیداشت سالروز بمباران شهر آبدانان با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان محلی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
 
شهرستان آبدانان در 167 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار