مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد:
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر اظهار داشت: این شهرستان به دلیل فعالیت چشمگیر مجمع خیرین سلامت و جذب کمک‌های خیرین در تأمین امکانات و تجهیزات و فضاهای موردنیاز از قبیل زمین و ساختمان جزو مناطق برتر خراسان رضوی در حوزه سلامت است.
کد خبر: ۴۰۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ 02 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از وب دا، دکتر محمد جواد یزدانی در مراسم یادبود مرحوم عاصمی پدر شهید و خیر سلامت، با تأکید بر این‌که خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان به برکت مشارکت و همراهی خیرین ارتقا یافته است، گفت: خیرین و نیک اندیشان کاشمری در مدت ۴ سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کمک کردند.

وی بابیان این‌که به لحاظ فراهم بودن فضا و امکانات موردنیاز پزشکی تاکنون موفق به جذب ۶۰ متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی شدیم، ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به حضور تمام رشته های تخصصی  بیشترین مراجعات درمانی از شهرستان‌های منطقه به مراکز درمانی کاشمر انجام می‌شود و این مهم به همت خیران و نیک اندیشانی بوده که در طی سال‌های اخیر با کمک‌های خیرخواهانه زمینه تأمین فضا و امکانات لازم را فراهم کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به این‌که با کمک‌های خیرین در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان بسیاری از امور تسریع شده و مردم به‌جای مراجعه به مرکز استان و یا شهرستان‌های دیگر این خدمات را در کاشمر دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با استقرار جراح متخصص مغز و اعصاب و تأمین تجهیزات موردنیاز طی سه ماه گذشته شاهد انجام حدود ۱۰۰ عمل جراحی مغز و اعصاب در کاشمر بودیم.

 وی بابیان این‌که دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت داشته و خدمات قابل قبولی در این حوزه به مردم ارائه‌شده است، تصریح کرد: از محل کمک‌های دولتی در حال حاضر ۲۵ پروژه در حوزه سلامت در نقاط روستایی و شهری کاشمر در دست احداث است.

دکتر یزدانی با اشاره به این‌که با واگذاری یک باب ساختمان در شهر کاشمر توسط خانواده مرحوم عربی، موفق به اخذ مجوز برای راه‌اندازی درمانگاه تخصصی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در شهرستان شدیم، یادآور شد: خوشبختانه باگذشت ۲ سال از فعالیت این درمانگاه تاکنون ۵۰ هزار نفر در این مرکز با هزینه ۴ هزار تومان توسط متخصصین ویزیت شدند.

وی کمک به حوزه سلامت را جزو مهم‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌ها عنوان کرد و از مردم خواست تا با گام نهادن در این راه خداپسندانه یک باقیات الصالحاتی برای آینده خود به یادگار بگذارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به این‌که در آینده‌ای نزدیک دستگاه‌های ام ار آی و سی‌تی‌اسکن در کاشمر نصب خواهد شد، گفت: انجام سالانه ۸ هزار عمل جراحی و ۵ هزار زایمان ضرورت احداث و تکمیل پایگاه انتقال خون در کاشمر را دوچندان کرده است؛ لذا امیدواریم با حرکت خیرخواهانه و خداپسندانه‌ که به همت خیرین آغازشده است هر چه زودتر به سرانجام برسد تا بتوانیم با تجهیز نمودن این مجموعه نیاز فرآورده‌های خونی موردنیاز شهرستان را تأمین کنیم.

وی با تقدیر از نگاه خیرخواهانه مرحوم حاج محمد عاصمی در کمک یک میلیارد ریالی به‌منظور کمک به احداث ساختمان پایگاه انتقال خون در روزهای پایانی سال گذشته افزود: بلافاصله بعد از کمک این مرحوم، همسر ایشان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال در این راستا اهدا کردند.

دکتر یزدانی با تقدیر از خانواده مرحوم عاصمی که اعلام کردند برای ابراز همدردی از چاپ بنر، تراکت و ارسال تاج گل خودداری کنند، یادآور شد: در این راستا تاکنون یک‌میلیون تومان از طرف خانواده علی پور و ۳ میلیون تومان از طرف خانواده آیت‌اللهی و ۵۰۰ هزار تومان توسط فردی دیگر برای کمک به ساخت پایگاه انتقال خون اهداشده است.

وی بابیان این‌که باصرفه جویی در هزینه‌های گزاف و سرسام‌آور برخی محافل و مجالس می‌توانیم زمینه را برای انجام مهم‌تر و اساسی‌تر فراهم کنیم، اظهار داشت: به برکت همراهی خیرین در طول چهار سال اخیر اقدامات بزرگی صورت گرفته است به‌طوری‌که با احداث بخش مراقبت‌های ویژه با ۱۶ تخت آی سی یو امروز کاشمر دارای بالاترین سرانه تخت آی سی یو در استان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به این‌که اجرای طرح تحول نظام سلامت و کمک‌های خیرین منجر به ارائه خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی شده است، تأکید کرد: همراهی و نگاه خیرخواهانه مردم رشد و توسعه شهرستان را به دنبال خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار