کد خبر: ۴۰۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 08 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛در عصری که تداوم و تکثیر و نشر اخبار همپای توسعه دنیای مجازی  سریع ترین و سهل الوصول ترین ابزار برای انتقال اخبار  به شمار میرود در این حوزه، شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل کاربرد متنوع در گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، رایانه‌ها و لب‌تاب دارای کاربران بسیاری است و همین موجب شده برخی نامزدهای انتخابات از آن به‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی استفاده کنند.

اگرچه  ای این بستر سهل الوصول، سریع و ارزان به حساب می آید  و به بیان دیگر شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل استفاده آسان و آنلاین یک ارتباط مجازی زنده بین افراد برقرار می‌کند و با کمترین هزینه استفاده فراوانی می‌توان از آن برد و سرعت و اثرگذاری بالای این ابزار رسانه‌ای دریچه‌ای نو به روی نامزدها گشوده است، اما نکته مهم اینجاست که در مورد استفاده از این پدیده نوظهور چه قانونی برای مواقع انتخابات وجود دارد و اگر محدوده‌ای در این زمینه مشخص شده تا چه حد داوطلبان به آن پایبند هستند؟

 این روزها در سطح شهر ایوان شاهد توجه برخی از کاندیداها به این پدیده یعنی فضای مجازی هستیم وبا ایجاد کانال ها و گروه های تلگرامی متفاوت با عناوینی که نشان از انتخابات شورای شهر دارند از تبلیغات زودرس این  افراد در شبکه های مجازی خبر می دهند.

"ولی عباسی"؛ رییس هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام  برخی از نامزدها نادیده گرفتن قانون است زیرا انتظار می‌رود کاندیداها در چارچوب قانون و صداقت بیان و عمل به همراه رعایت حق‌الناس از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی پرهیز کنند.

عباسی با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی مشخص است برخی نامزدها، فعالیت‌های تبلیغاتی و زودهنگام را در فضای مجازی و واقعی با برگزاری نشست‌‌ها و میتینگ‌ها به‌صورت علنی و غیرعلنی آغاز کردند که این امر خلاف قانون است و تمامی این فعالیت ها توسط بازرسین رصد می شود.

وی افزود: تا زمانی که آگهی انتخابات از طریق مراجع قانونی صادر نشده هر گونه تبلیغات انتخاباتی به صورت حقیقی و مجازی از سوی کاندیداهای احتمالی، هواداران و رسانه‌ها ممنوع است، وهمه نامزدها باید به قانون احترام بگذارند زیرا نامزدها افرادی هستند که در آینده برای پارلمان شهری قانونگذار هستند و باید قانون‌مندی خود را به آحاد مردم جامعه نشان دهند.

عباسی با اشاره به لزوم دستیابی به یک انتخابات سالم بر پایه اصول اخلاق، خاطرنشان کرد: همه نامزدها و هواداران آنها اخلاق انتخاباتی را سرلوحه کار قرار دهند و در تبلیغات از تندخویی، جدال باطل و تخریب رقیب انتخاباتی که از مصادیق بارز تضییع حق‌الناس است اجتناب ورزند./م

جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار