مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر گفت:عملیات زیرسازی و خاک‌برداری دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر هر کدام به ظرفیت ۱۰۵۷ مگاوات آغاز شده که برای رسیدن به زمان فعال شدن نیروگاه واحد یکم ۱۰۸ ماه و برای واحد دوم ۱۲۸ ماه برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۴۰۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 10 April 2017
محمود جعفری صبح امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر، با  گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای نقش مهم نیروگاه هسته‌ای در تولید انرژی پاک مهم دانست و اظهار داشت: فناوری انرژی هسته‌ای  با تلاش متخصصان و دانشمندان ایرانی بومی‌سازی شده به گونه‌ای که خودباوری و اعتماد نیروهای خلاق کشور در دستیابی به قله‌های پیشرفت را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در برگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای در تولید برق، علوم پزشکی و اموربهداشتی، بخش دامپزشکی و دامپروری، دسترسی به منابع آب، بخش صنایع غذایی و کشاورزی و صنعت کاربرد تاثیرگذاری دارد.

مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر با بیان اینکه ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شده است افزود: ساخت دو  واحد نیروگاه اتمی هفت ماه پیش در 20 شهریور 1395 و در پنجمین سالگرد اتصال  برق واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق آغاز شد.

وی با بیان اینکه توان و ظرفیت هر کدام از نیروگاه‌ اتمی  1057 مگاوات برق است افزود:  توافقنامه ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر که هر کدام توان تولید1057 مگاوات برق دارند.

جعفری بیان کرد: در راستای ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر عملیات زیرسازی و خاک‌برداری آن در بوشهر آغاز شده که برنامه پیش‌بینی شده برای رسیدن به زمان فعال شدن نیروگاه واحد یکم 108 ماه و برای واحد دوم 128 ماه برنامه‌ریزی شده است.

مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر با بیان اینکه انتقال تکنولوژی ساخت نیروگاه اتمی فرایندی نسبتا طولانی است گفت: با تلاش نیروهای ایرانی و صنایع داخلی می‌توان  مسیر انتقال تکنولوژی برای ساخت نیروگاه اتمی کوتاه‌تر شود. 

وی، نقش مهم ساخت این  نیروگاه در تولید و اشتغال مهم دانست و افزود: ساخت نیروگاه‌های اتمی علاوه افزایش ظرفیت تولید برق در کشور سبب رونق اقتصادی  و اشتغال‌زایی می‌شود.

جعفری  با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد نیروهای ساخت دو واحد نیروگاهی ایرانیان هستند خاطر نشان کرد:  با توجه به ظرفیت بالای و توانمندی نیروهای داخلی حدود 70 درصد از نیروی مورد نیاز  ساخت دو واحد نیروگاه اتمی بوشهر از نیروهای ماهر و نیمه ماهر داخلی تامین می‌شود به گونه‌ای که این پروژه می‌تواند بازارهای خوبی با هزینه 8 هزار میلیارد تومان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قبلا پیمانکار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر همه افراد ماهر و نیمه ماهر خود از کشور روسیه تامین می‌کرد گفت:  برای ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر بر اساس تفاهم‌ منعقد شده پیمانکار موظف است که نیروهای ماهر و نیمه ماهر خود از نیروهای ایرانی انتخاب کند. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار