تابناک تهران - در ایام اعتکاف سال جاری ۱۲۰۰ مبلغ به مساجد استان اعزام می شوند و ۳۶۰۰ برنامه فرهنگی و جلسه سخنرانی و بصیرتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 10 April 2017
 رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛ ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ اعتکاف است. در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند. معتکف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می زداید و مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می گردد. ماهی که عشاق از سفره پرفیض الهی، لقمه های راز بر می چینند و عطر قرآن از ژرفای دل بار یافتگان، مشام جان را می نوازد.
اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مساجد استان در ایام اعتکاف
ایام بیض در پیش است، خالق مهربان قرب خلایق می طلبد، زمان اعتکاف است ،زمان عرشی شدن فرشیان؛ اعتکاف با همه فضیلتش، زن و مرد را به خود می خواند، انسان را می خواند تا در دنیای های و هوی و دود و دم، معراج انسانیت را به تماشا بنشینیم. فرصت طلایی عمر در پیش است و ایام در گذر؛ پس همتی باید تا با حضوری سبز از همسفران کوی دوست بگردیم.

امروزه که دیگر اکثر مساجد میزبان معتکفین هستند، مبلغین بسیاری در این فرصت الهی عازم مساجد می شوند تا برنامه های فرهنگی و تبلیغی داشته باشند.

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، درباره برنامه اعتکاف در استان تهران گفت: " در ایام اعتکاف سال جاری ۱۲۰۰ مبلغ به مساجد استان اعزام می شوند و ۳۶۰۰ برنامه فرهنگی و جلسه سخنرانی و بصیرتی اجرا می‌شود. "

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در ایام اعتکاف ایجاد شور و نشاط فرهنگی در مساجد است، افزود: "در این ایام جلسات منبری روحانیت مستقر در مساجد و برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد از دیگر برنامه‌ها است."

نوری زاده با اعلام پیش بینی معتکفین امسال استان تهران اظهار کرد: "پیش بینی ما حضور ۸۰ هزار معتکف در ایام اعتکاف در استان تهران است که بخش اعظمی از این معتکفین را جوانان تشکیل خواهند داد."

وی بیان کرد: "۵۰۰ حلقه معرفتی با موضوع سبک زندگی اسلامی، تفسیر قرآن، قرآن در زلال اعتکاف، محفل انس با قرآن و ختم قرآن و برگزاری دعای «ام داوود» در سراسر مساجد در روز آخر اعتکاف و برگزاری آیین سوگواری حضرت زینب(س) اهم برنامه های پیش بینی شده در مساجد استان هستند."

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: "برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، برگزاری مراسم جشن میلاد امام علی( ع)، سخنرانی پیرامون اعتکاف، احکام و مباحث بصیرتی و تبیین اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) و فرمایشات رهبری، از دیگر برنامه‌ها است."

نوری زاده افزود: "۴۰ هزار کتابچه با عنوان « ۴۰ آیه، ۴۰ نیایش» نیز بین معتکفین توزیع خواهد شد."

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، در پایان با اشاره به آمار معتکفین گفت: "در سال گذشته نسبت حضور بانوان به آقایان ۵۳ به ۴۷ درصد بوده که پیش بینی می شود در سال جاری نیز تعداد بانوان از آقایان بیشتر باشد."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار