ابتکار در جمع خبرنگاران:
رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست گفت: امیدواریم با تصویب لایحه هوای پاک در مجلس، گام‌های خوبی برداشته شود.
کد خبر: ۴۰۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 12 April 2017

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: لایحه هوای پاک لایحه خیلی پیشرویی است که با با واقعیت‌های کشور ما سازگاری دارد و می‌تواند در ارتقا و بهبود کیفت هوا در همه نقاط کشور، کلان شهرها و نقاطی که تحت تاثیر گردوغبار قرار می‌گیرند در دستور کار باشد.

وی افزود: ما بسیار امیدواریم که تصویب نهایی این لایحه در مجلس گام‌های خوبی در کشور باشد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست همچنین تصریح کرد: بحث پشه سفیدها به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند و به موسسه دفع آفات و شهرداری ها مربوط می‌شود. ما تأکیدمان بر این است که حتی‌الامکان شهرداری ها در محیط‌ های شهری از سموم شیمیایی برای آفت‌های درختان و فضای سبز شهری استفاده نکنند و اگر مجبورند، کاملا با استانداردها و ضوابط باشد.

وی در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد هم برای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد، گفت: در این باره مطلب خاصی ندارم به هر حال خبر این را همه هم شنیدیم. با توجه به موازین و چارچوب‌هایی که وجود دارد و بالاتر از همه فرمایشات مقام معظم رهبری، امیدواریم انتخابات خوبی برقرار شود و همه بتوانیم در این چارچوب حرکت کنیم.

ابتکار با بیان اینکه اخلاق از همه چیز مهمتر است، گفت: واقعاً کاری نکنیم که مبانی اخلاقی که مبنای همه اعتقادات ما است و نیز شرافت، کرامت انسانی از بین برود. انتخابات نباید سبب فرسایش و فساد اخلاق در جامعه شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم دیروز رئیس جمهور یک بحثی را جدا از اینکه خودشان کاندیدا هستند مطرح کرد که خیلی مهم بود و آن این بود که ما تا کجا قرار است برای کوبیدن رقیب پیش برویم و تا کجا قرار است برای اثبات خودمان رقیب را بکوبیم؟ در هر صورت یکسری چارچوب‌هایی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: افرادی که به عرصه انتخابات می‌آیند امتحان خود را پس داده‌اند و عملکرد آنها مشخص است و این هم برای مردم واضح است. این چارچوب‌های مهمی است که امیدوارم در این انتخابات رعایت شود تا همه بتوانند با نشاط و امید مشارکت داشته باشند.

وی در خاتمه عنوان کرد: مهمترین مولفه در انتخابات، امید و اعتمادی است که مردم به نظام و مجموعه حاکمیت دارند و به نمایش می‌گذارند. نباید خدای‌ناخواسته آن را خدشه‌دار کنیم.

انتهای پیام/


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار