مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: بیش از ۶ هزار نفر از مردم این استان که اکثر آنان را جوانان تشکیل می‌دهند در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۴۰۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 12 April 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فتاحی اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در سطح 86 مسجد در نقاط مختلف این استان برگزارشده و این مراسم با حضور بیش از 6 هزار نفر از اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان برگزارشده و خوشبختانه هرسال شاهد رشد استقبال چشم‌گیر آحاد مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان از مراسم معنوی اعتکاف هستیم که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره به هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط با مراسم معنوی اعتکاف در سطح مساجد، یادآور شد: همچنین حدود 72 مبلغ دینی و مذهبی و تعدادی از روحانیون و طلاب استان در ایام اعتکاف در مساجد حضور خواهند داشت و فعالیت‌های دینی و فرهنگی را در بین معتکفین انجام می‌دهند.

فتاحی، در ادامه با اشاره به آثار و برکات مراسم معنوی اعتکاف در بین نسل جوان و سایر اقشار، تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف درواقع یک فرصت مناسب برای بازگشت به خود و افزایش بنیه و قدرت معنوی وایمانی است که به‌طورقطع نقش مهمی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تزکیه روح و نفس خواهد داشت.

وی، بابیان اینکه برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی هم‌زمان با ایام اعتکاف در سطح مساجد استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جشن‌های ویژه میلاد مسعود حضرت امام علی (ع)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دینی با حضور مبلغان مذهبی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، بیان احکام، برگزاری مراسمات دعا و نماز جماعت و ارائه مشاوره‌های دینی و پاسخگویی به شبهات دینی از برنامه‌های اجرایی در آیین اعتکاف است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار