مسئول آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری ٤٤ کارگاه آموزشی و دوره آموزشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی برای کارکنان و جامعه فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 15 April 2017
مسئول آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری ٤٤کارگاه آموزشی و دوره آموزشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی برای کارکنان و جامعه فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

سعیده سادات فرخیان، افزود: مدت١٣هزار و ٤٥١ نفر ساعت، دوره آموزشی ضمن خدمت برای مدیر و کارکنان اداره کل برگزارشده است.

وی بابیان این نکته که در سه ماه نخست سال گذشته ٧٠ کارمند و ١٧ مدیر در این دوره‌ها شرکت کردند، افزود: در سه ماه دوم سال ٩٥، ٤٢٩کارمند و ٧٥ مدیر، دوره آموزش ضمن خدمت را گذرانده‌اند.

فرخیان ادامه داد: در سه ماه سوم سال گذشته ٤٢١کارمند و ٦٦مدیر و در سه‌ماهه چهارم ٤٤٦کارمند و ٦٦مدیر در دوره آموزشی ضمن خدمت، شرکت کردند.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش در ارتقای سطح کارایی کارکنان، گفت :حوزه فرهنگ و هنر جز تخصصی‌ترین مشاغل محسوب می‌شود و لازم است کارکنان این حوزه به‌صورت مستمر و مداوم از آموزش‌های تخصصی توسط اساتید مطرح برخوردار شوند .

مسئول آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع فرهنگی و هنری در سال ٩٥یادکرد و گفت: دوره آموزشی جامعه‌شناسی سینما، آسیب‌شناسی تبلیغات، ارتباط با مطبوعات ازجمله دوره‌های آموزشی سال گذشته به شمار می‌رود.

وی به برپایی دوره مبانی نظری آموزش و توسعه منابع انسانی در بخش شغلی اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی قاچاق کالا و ارز در حوزه پیشگیری سال قبل برگزار شد.

فرخیان همچنین به برگزاری کارگاه‌های قانون انتشار اسناد و اوراق قرضه، نقشه راه اصلاح نظام اداری، راهبردهای آمایش سرزمین و پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در مدیران اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها در بخش بهبود مدیریت سال گذشته برگزار شد.

وی اضافه کرد: در حوزه مهارت افزایی دوره مدیریت ابزارها و اطلاعات سازمانی برای مدیران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

مسئول آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: درزمینهٔ آموزش ارتقا سلامت اداری دوره اصول و مبانی نظری ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد، آشنایی با قوانین و مقررات ناظر بر ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد و اصول و مبانی نظارت و بازرسی سال ٩٥ برگزار شد.

به گفته فرخیان، کارگاه آموزشی بازیگری سطح١، اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ویژه جامعه هدف نیز سال گذشته برگزار شد.

وی فقدان مراکز آموزش تخصصی فرهنگ و هنر در استان‌ها، کمبود اعتبار برای برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت، عدم تصویب و ابلاغ به‌موقع برنامه‌های آموزشی موردنیاز دستگاه را از موانع درروند اجرای آموزش ضمن خدمت اعلام کرد.

فرخیان هدف از آموزش را بالا بردن دانش و مهارت و تغییر نگرش دانست و افزود: مهارت حرفه‌ای و شغلی زمانی اثربخش و ارزشمندتر خواهد بود که همراه بامهارت های زندگی و سواد زندگی باشد زیرا برای توسعه زیربنایی باید توسعه فردی و سواد زندگی داشت به‌ویژه در دنیای امروز که ٤٢درصد از آموزش‌ها حین کار و ٢٠درصد مهارت‌ها از آزمون‌وخطا به دست می‌آید.

وی در خاتمه یادآور شد: ٢٢درصد آموزش نیز از طریق مناسبات اجتماعی کسب می‌شود که عملکرد و اخلاق را شکل می‌دهد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار