معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور:
معاون اداری و مالی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور بابیان اینکه فضای کتابخانه‌ها به بازسازی، تعمیر و تجهیز نیاز دارد، گفت:پرداخت نیم درصد از عوارض شهرداری‌ به کتابخانه‌ها یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۰۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 15 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، اسماعیل شفاعی پیش از ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی ۱۰۰ درصد فرهنگی است که هزینه های آن نیم درصد از درآمد شهرداری ها و اعتبارات جزئی دولت تامین می شود، ابراز داشت: متاسفانه بعضی از شهرداران علی رغم درآمدهای مناسب اعتقادی به پرداخت نیم درصد درآمدهای خود به کتابخانه ها را ندارند که لازم است در این تفکر بازنگری شود.

اسماعیل شفاعی - کراپ‌شده

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه های کتابخانه ها از طریق وصول نیم درصد درآمد شهرداری ها تامین می شود لذا شهرداران موظف به پرداخت مبالغ قانونی هستند که باید توجه داشت در صورت عدم پرداخت این مبلغ طبق ماده شش قانون نهاد کتابخانه ها می تواند از حساب شهرداری ها وجه مورد نظر را برداشت کند لذا پرداخت به موقع در زمان مقرر شده از جمله وظایف شهرداری ها است که باید نسبت به پرداخت آن در اسرع وقت اقدام کنند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان در راستای توسعه و تعمیر کتابخانه های کشور منظور خواهد شد، ابراز داشت: کتابخانه نیز مانند هر نهاد دیگری در کشور نیازمند صرف هزینه است که باید توجه داشت بسیاری از کتابخانه ها در کشور در مکان های قدیمی قرار دارد که باید برای ایجاد سامانه های گرمایشی و سرمایشی تعمیر و تجهیز آن اقدام کرد لذا در سال ۹۶ امیدواریم بتوانیم درصد بیشتری را برای بازسازی کتابخانه ها اختصاص دهیم.

شفاعی در ادامه روند سرانه مطالعه را نامطلوب خواند و تصریح کرد: در کشوری زندگی می کنیم که ۸۰ میلیون جمعیت دارد و باید نیاز به کتاب و مطالعه به قدری در جامعه افزایش پیدا کند که شاهد عضویت ۷۰ میلیون ایرانی در نهاد کتابخانه های سراسر کشور باشیم که باید گفت استان سمنان از نظر تعداد نفرات عضو، منابع کتابخانه ای و سرانه فضای هر نفر طی سه سال گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و ۴۰۰ کتابخانه عمومی شامل دوهزار و ۴۰۰ کتابخانه نهادی و یک هزار کتابخانه مشارکتی در کشور فعال است، افزود: کتابخانه مرکزی سمنان یکی از شش کتابخانه مرکزی کشور با ۱۳۰ هزار نسخه کتاب و بیش از شش هزار و ۲۰۰ عضو است که همین امر می تواند نقطه عطفی برای برنامه ریزی های جامع و مدون در راستای افزایش سرانه مطالعه در استان قلمداد شود.

در این مراسم، از تلاش ها و زحماتعلیرضا شاه حسینی تقدیر و علی سماکوش به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان معرفی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار