تابناک تهران - فرماندار شمیرانات در گفت و گو با تابناک تهران تأکید کرد: " طبق قانون از ورود داوطلبانی که دارای پرونده تخلفاتی هستند و حکمی از دستگاه قضایی برایشان صادر شده باشد، جلوگیری خواهد شد."
کد خبر: ۴۰۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 18 April 2017
لواسان یا همان سوئیس تهران، سالهاست وارد جنگی نابرابر با زمین خواران شده، دشمنان قسم خورده ای که تا نفس های این شهر خوش آب و هوای تهران را نگیرند خیالشان راحت نمی شود. برای پیروزی هم به هر ریسمانی چنگ می زنند.
متخلفین و زمین خوران به شورای شهر لواسان نمی رسند
حالا این روزها دستشان آنقدر دراز شده که جرأت ثبت نام در انتخابات شورای شهر را پیدا کردند. شورای شهر لواسان در گذشته هم پرحاشیه بوده، تا آنجا که در دوره اول و دوم به دلیل فساد گسترده منحل شد.

اما تلخی ماجرا آنجاست که دردوره های بعد به صورت متناوب همین افراد دوره های اول و دوم ثبت نام کرده و وارد شورای شهر شده اند.

روز گذشت اعلام کردیم که تمام افرادی که در ادوار پیشین به استناد بندهای «ج» و «ز» ماده 26 و29 که بر محكوميت خيانت به اموال بيت المال و اختلاس و كلاهبرداری و همچنین عدم التزام به رهبرى و انقلاب اسلامى رد صلاحیت شده اند باردیگر وارد کارزارهای انتخاباتی شده و می خواهند به سوداگری ها ادامه دهند.

حالا انگار گوی و میدان تنها در دست هیأت نظارت بر انتخابات شهر تهران است تا گره از این مشکل باز کند.

عزت الله خانمحمدی، فرماندار شمیرانات، در گفت و گوی اختصاصی با تابناک تهران درباره ثبت نام این افراد در شورای شهر گفت: "به شکل قانونی نمی توان از ثبت نام این افراد جلوگیری کرد، اما مرجع قانونی برای رسیدگی به صلاحیتها، هیأت نظارت بر انتخابات است که مطمئناٌ از چنین افرادی به سادگی رد نخواهد شد."
وی ادامه داد: "داوطلبان شورای شهر لواسان هم در حال حاضر منتظر پاسخ تأیید صلاحیت ها هستند که باید از طریق مراجع چهارگانه و هیأت نظارت بر انتخابات اعلام شود." 
خانمحمدی با تأکید بر اینکه هیچ متخلفی تأیید صلاحیت نخواهد شد ادامه داد: "طبق قانون از ورود داوطلبانی که دارای پرونده تخلفاتی هستند و حکمی از دستگاه قضایی برایشان صادر شده باشد، جلوگیری خواهد شد. قطعاٌ هیچ یک از متخلفین از نگاه قانونمند هیأت های نظارتی عبور نخواهند کرد."

وی افزود: "هیأت نظارت بر انتخابات جایی است که هر یک از افرادی که تخلفی دارند چه مجازات شده و چه مجازات نشده باشند، در معرض اجرای قانون قرار خواهد گرفت."

فرماندار شمیرانات درباره داوطلبان کل شهرستان شمیرانات اظهار کرد: "داوطلبین در حوزه شهری شمیرانات به جز لواسانات 479 نفر که 30 نفر بانوان، و دواطلبان حوزه شهری لواسان،اوشان فشم میگون و شمشک 137 نفر ، در حوزه روستایی داوطلبین روستاهای دو بخش 342 نفر هستند."

وی ادامه داد: "در خصوص مشارکت بانوان هم در بین داوطلبین شهری شمیرانات 30نفر، در لوسانات 14 نفر و در حوزه روستایی 13 نفر از بانوان ثبت نام کردند."

عزت الله خانمحمدی، فرماندار شمیرانات، در پایان با تأکید بر اجرای قانون برای متخلفین گفت: " مطمئناٌ کسانی که تخلفی مرتکب شوند نمی توانند به شورای شهر راه پیدا کنند."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار