مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: سال ۹۲ حجم قاچاق کالا ۲۵ میلیارد دلار بود که این مقدار در پایان سال ۹۴ به ۱۵.۵ میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۴۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 20 April 2017
 عبدالمجید نگارش‌نژاد مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جلسه کارگروه آموزشی نخبگان و مستعدین برتر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سازمان‌های مردم نهاد، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب اسلامی است که در سال ۹۲ بعد از ۸۰ سال، قانون مبارزه با قاچاق کالا تصویب شده و به همه‌ی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.


وی ادامه داد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ شاهد کاهش ۱۰ میلیارد دلاری قاچاق کالا در کشور بودیم که طی اقدامات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود، طی سال ۹۶ کاهش قاچاق کالا به ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۲ برسد.


این مقام مسوول با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و نیز کنترل آن کار آسانی نیست، تصریح کرد: ورود کالای قاچاق مبادی گسترده‌ای دارد و این در حالی است که ۹ هزار کیلومتر مرز خاکی و رودخانه‌ای و دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز آبی برای قاچاق کالا و ورود آن به کشور وجود دارد.


نگارش‌نژاد با بیان اینکه طبق قانون لازم است تا هفت سامانه و ۲۷ زیرسامانه در این زمینه ایجاد شود، یادآور شد: علاوه بر این امر باید جامعه هدف که نیاز به آگاهی دارند نیز شناسایی شوند.


وی از جمله جوامع هدف را بانوان دانست و گفت: ۵۰ درصد افراد جامعه بانوان هستند که نقش آن‌ها در حوزه استفاده از کالای قاچاق ۹۰ درصد است لذا باید آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم در این‌باره به آن‌ها ابلاغ شود.


مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با کالای قاچاق کشور اضافه کرد: نهاد‌های آموزشی با ۱۳ میلیون دانش‌آموز و حدود دو میلیون معلم و دانشگاه‌ها با بیش از پنج هزار دانشجو نیز در این زمینه جامعه هدف شمرده می‌شوند و لازم است نسبت به این امر به این افراد نیز آگاهی و آموزش داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار