مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان تهران گفت: این سازمان با اجرای طرح « اسکیل» گام مهمی در اشتغال داخلی، جلوگیری از خروج ارز و ورود کالاهای قاچاق برخواهد داشت.
کد خبر: ۴۱۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 21 April 2017
مجید طهرانیان، اظهار داشت: در استان تهران دو هزار مرکز آموزشی فنی و حرفه ای در حال فعالیت هستند و در شهرستانهای پردیس، دماوند و فیروزکوه نیز تعداد ۲۰۰ آموزشگاه خصوصی تحت نظر سه مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی مشغول به آموزش مهارت‌آموزان هستند.

وی گفت: متاسفانه جوانان و جامعه ما به دنبال مدارک دانشگاهی هستند و به مدارک فنی حرفه‌ای و مهارتی توجهی نمی شود و یکی از پایه‌های مهم اشتغال بحث مهارت آموزی است و باید در این خصوص کاری فرهنگی صورت بگیرد.

طهرانیان با اشاره به برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی که روز گذشته در پارک فن‌آوری پردیس برگزار شد گفت: در این مراسم ۲۰۰ مهارت آموز برتر شهرستانهای پردیس، دماوند و فیزوزکوه حضور پیدا کردند و در خصوص برپایی اینگونه مراسم ها ما باید نگاه و فرهنگ کلاه و شنل فارغ‌ التحصیلی را تغییر دهیم و فقط مختص دانشجویان ندانیم و برگزاری جشن فارغ التحصیلی مهارت آموزان و تجلیل از استاد کارها و افرادی که دارای مهارت بالای فنی و حرفه ای هستند نیز باید در دستور کارها قرار بگیرد.

طهرانیان ضمن تقدیر از حمایت استاندار تهران و دیگر مسئولین این سه شهرستان برای برپایی همایش، اظهار کرد: اینگونه همایش‌ها را ادامه داده و این کار گروهی در دیگر مناطق استان انجام خواهد شد تا این فرهنگ نیک اشاعه یابد.

وی در خصوص اقدامات این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه اشتغال یکی از نیازهای اقتصاد مقاومتی و جزء اصلی شعار امسال و تاکیدات مقام معظم رهبری است و پایه اصلی آن مهارت است، ما به عنوان سازمانی که مسئول آموزش مهارت هستیم، احساس می کنیم اگر افراد دارای مهارت باشند به طور حتم کار هم خواهند داشت.

طهرانیان ادامه داد: رشته‌های زیادی مانند تعمیر آیفون، تلفن همراه و یخچال در مراکز فنی‌وحرفه‌ای با دوره‌های ۲ تا ۴ ماهه وجود دارد که در صورت کسب آموزش، افراد نیازی به موسسات و شرکت‌ها نخواهند داشت و خود به راحتی می توانند کارآفرینی و خود اشتغالی داشته باشند و مهارت آموزان با طی کردن این دوره‌ها به یک تکنسین ماهر تبدیل می شوند و فارغ‌التحصیلان این مراکز بلافاصله پس از پایان دوره و کسب مهارت میتوانند فعالیت خود را آغاز کنند و به کسب روزی بپردازند.

طهرانیان در پایان گفت: سازمان فنی و حرفه ای طرحی را به نام مهارت « اسکیل» دنبال می کند که طی این طرح اسامی و تخصص تمام افراد فارغ‌التحصیل مراکز فنی و حرفه ای در سامانه‌ای جامع نشر و صاحبین مشاغلی‌که خواهان استفاده از این افراد ماهر هستند نسبت به جذب اقدام خواهند کرد و قاعدتا در فرآیند این اقدامات تولید و خدمات پس از فروش محصولات داخلی فراهم می شود و گام مهمی در اشتغال داخلی، جلوگیری از خروج ارز و ورود کالاهای قاچاق خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار