دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم‌(ص) با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیام آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 26 April 2017
آئین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم‌(ص) از صبح امروز با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت‌االله جعفری نماینده ولی‌فقه در استان و امام جمعه کرمان، ذکاءاسدی معاون سیاسی استاندار کرمان در تالار برق کرمان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این مقطع زمانی یاد و نام پیامبر‌(ص) از همیشه زنده تر بوده و امت اسلامی در این زمان بیش از همیشه به هدایت پیامبر اعظم‌(ص) نیازمند است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم‌(ص) در سال 93 در کرمان تصریح کرد: مقدمات برگزاری و فراخوان دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم‌(ص) از سال گذشته در کرمان انجام شد.

وی اهداف برگزاری این کنگره را پاسداشت مقام و منزلت پیامبر اعظم‌(ص)، ایجاد بستر مناسب در اتحاد جامعه اسلامی، انسجام ملت و هماهنگ سازی فعالیتهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و خاطر‌نشان کرد: این کنگره بر محور تعامل ادیان الهی، معرفی چهره راستین پیامبر‌(ص) و اسلام و همچنین مقابله با اسلام هراسی دانست.

علیزاده با اشاره به استقبال خوب محققان و اسلام پژوهان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور گفت: 110 مقاله به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم‌(ص) رسیده است.

در آئین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم‌(ص) پیام سید‌رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و پیام آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید توسط آیت‌الله احمد شیخ بهایی از شاگردان ایشان و استاد درس خارج فقه و اصول در کرمان قرائت شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار