تابناک تهران - سعید رئوفی، فعال سیاسی و فرهنگی، در گفت و گو با تابناک تهران گفت: "شایعاتی که این روزها بازار داغی دارند، بیشتر برای جلب توجه افکار عمومی به سوی گروه های سیاسی است. وقتی ذهن جامعه درگیر این شایعات شود، خواه ناخواه به این نتیجه می رسند که اتفاق مهمی در حال وقوع است."
کد خبر: ۴۱۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 26 April 2017
انتخابات پیش‌رو قطعا مجازی‌ترین انتخابات برگزار شده تا امروز در ایران است. فضایی که رقبای سیاسی هر یک با سرمایه‌گذاری بر روی ذهن تک تک مخاطبان نقش ویژه‌ای برای آن جهت نیل به پیروزی قائل هستند و اینجاست که نقش مخاطبان هوشمند تعیین‌کننده خواهد بود.
شاعات انتخاباتی برای جلب توجه افکار عمومی  /   سرلیست ها موضوع مهمی نیستند
این تاثیرگذاری از این جهت دارای اهمیت است که در هیچ یک از دوره‌های انتخابات در کشور، رسانه به معنای امروزی آن فراگیر نبوده است و میزان دسترسی به آن برای عموم نیز به این میزان فراهم نبوده و این مهم، از زوایا متعدد قابل توجه و برنامه ریزی است. کمااینکه طبق اعلام آمار شورای عالی فضای مجازی، در حال حاضر تعداد کاربران پیام رسان تلگرام به عنوان محبوب ترین شبکه مورد استفاده ایرانیان ۲۴ میلیون نفر، واتس اپ حدود ۱۴ میلیون و اینستاگرام نیز بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر است که این افراد با دسترسی به اینترنت ۴G  و ۳G  و بیش از ۴۰ میلیون گوشی تلفن همراه هوشمند امکان تاثیرگذاری ویژه در مناسبات انتخاباتی پیش رو را خواهند داشت.

همین فضای مجازی گسترده باعث ایجاد ازار داغ شایعات در زمان انتخابات شده، و این روزه مهم ترین موضوه لیست جناح های سیاسیو سرلیستی هریک برای انتخابات شوراهاست.

سعید رئوفی، فعال سیاسی و فرهنگی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران درباره شایعات سرلیستی ها گفت: "در زمان شروع انتخابات بازار سیاست ورزی هم داغ می شود، لیست هایی که در این زمان ها منتشر می شود اکثراٌ برای یک سری فعالیت های خاص است."

وی ادامه داد: "به طور کلی ورود جریانات سیاسی با جناح بندی ها سیاسی به شورای شهر مضر است."

وی با اشاره به اینکه این شایعات تنها برای جلب توجه افکار عمومی اس اظهار کرد: "شایعاتی که این روزها بازار داغی دارند، بیشتر برای جلب توجه افکار عمومی به سوی گروه های سیاسی است. وقی ذهن جامعه درگیر این شایعات شود، خواه ناخواه به این نتیجه می رسند که اتفاق مهمی در حال وقوع است."

سعید رئوفی، فعال سیاسی و فرهنگی،  در پایان با تأکید بر بی فایده خواندن این شایعه سازی ها و عدم اهمیت سرلیستی جناح ها گفت: "در حقیقت سرلیست بودن ها موضوع مهمی نیست، تنها مشوش کردن افکاری عمومی است، چرا که تغییر در این لیست ها هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار