مدیر کل پست استان اصفهان:
مدیر کل پست استان اصفهان گفت: بعضی از استان‌ها جشن پلاک کوبی برگزار کردند، در حالی که 40 درصد اماکن اصفهان پلاک جدید ندارند و اگر بخواهیم شهر هوشمند داشته باشیم باید زیر ساخت‌های آن را فراهم کنیم.
کد خبر: ۴۱۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 03 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید رجالی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل پست استان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور یکی از ادارات شاخص است، اظهار کرد: استان یک هزار و 116 واحد پستی دارد، به طوری که به ازای هر چهار هزار و 802 نفر و در هر 185 کیلومتر مربع یک واحد پستی فعال است.

وی با بیان اینکه لیست کالاهای ممنوعه برای پست مشخص است، افزود: پست با شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند قرارداد منعقد می‌کند و مبدا و طرف قرارداد کاملا مشخص است.

مدیر کل پست استان اصفهان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نظارت بر بسته‌های پستی ماهواره‌ای و داروهای غیر مجاز گفت: لیست اقلام داروهای غیر مجاز مشخص است و اگر شرکتی خلاف قرارداد عمل کند با او برخورد خواهد شد. البته ممکن است افرادی به نام پست اقدام به توزیع محصولات ماهواره‌ای کنند، اما ما این دغدغه این داریم که از طریق شبکه پست و ماموران پستی کالاهای ممنوعه جابه جا نشود، البته باید طبق 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست عمل کنیم و نمی‌توان پاکت پستی را باز کرد و تنها با حکم قضایی می‌توان این کار را انجام داد، ولی برای بسته‌های پستی مسئول باجه بازرسی اولیه را انجام می‌دهد.

رجالی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 40 هزار مرسوله پستی به استان وارد و 45 هزار مرسوله پستی از استان به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور ارسال می‌شود، اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 14 میلیون و 491 هزار مرسوله به استان وارد و توزیع، هم‌چنین 16 میلیون و 381 هزار مرسوله از استان خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: پست استان حدود چهار درصد ترافیک شبکه پستی کشور را تولید و حدود پنج درصد درآمد شبکه پستی از اصفهان تامین می‌شود. هم‌چنین 315 مرسوله پستی اینترنتی به استان وارد و 93 هزار مرسوله اینترنتی از استان خارج شده است که باید میزان مرسولات اینترنتی صادراتی از استان افزایش یابد .

مدیر کل پست استان اصفهان اضافه کرد: در سه و نیم گذشته 51 درصد سرویس سفارشی، 31 درصد سرویس پست ویژه، 33 درصد بخش امانت و بسته،  545 درصد سرویس‌های الکترونیکی، 127 درصد سرویس پست عادی رشد داشته است، هم‌چنین تعداد سرویس‌های نوین پستی از هفت سرویس به 26 سرویس افزایش یافت.

رجالی با بیان اینکه 359 قرارداد با اشخاص حقوقی و حقیقی بسته شده است، اظهار کرد: راه اندازی سامانه یکپارچه پستی، سامانه هوشمند نامه رسان، صندوق پست الکترونیک به شهروندان به تعداد دو هزار و 32 عدد، بهنگام سازی اطلاعات کد پستی 10 رقمی، توسعه زیر ساخت‌های سرویس‌های پست الکترونیک، استقرار باجه پستی در فرودگاه و راه آهن و ... از جمله اقداماتی است که در اداره کل پست استان انجام شده است.

وی با اشاره به طرح نشانی استاندارد ملی GNAFتصریح کرد: بر اساس این طرح امکان بررسی و صحت سنجی آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی در کشور وجود دارد. با اجرای این طرح امکان دسترسی سریع و آسان به نشانی استاندارد یا مکان جغرافیایی، جانمایی مکان‌های مورد نظر بر روی نقشه‌های رقومی، سرویس دهی سریع و جلوگیری از ثبت نشانی‌های نامعتبر فراهم می‌شود. هم‌چنین تا کنون عملیات اتصال یک میلیون و 430 هزار ساختمان به این طرح در استان فراهم شده است.

رجالی با بیان اینکه برای این طرح باید اقدامات زیر ساختی انجام شود، افزود: در این راستا باید تعداد معابر هم نام کم و معابر بی‌نام نیز نامگذاری شوند، در این طرح پلاک کوبی معابر بسیار مهم است و اجرای این طرح تنها بر عهده پست نیست و شهرداری نیز در این زمینه باید همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجم مرسوله‌های برگشتی از حاشیه شهر به دلیل بی نام بودن معابر بالا است، گفت: بعضی از استان‌ها جشن پلاک کوبی برگزار کردند، اما 40 درصد اماکن اصفهان پلاک جدید ندارند و اگر بخواهیم شهر هوشمند داشته باشیم باید زیر ساخت‌های آن را فراهم کنیم و در این راستا استاندارد سازی آدرس‌ها بسیار مهم است و باید طرح جی نف اجرایی شود. در این طرح آدرس‌های سه سیلابی برای اماکن در نظر گرفته می‌شود.

 رجالی با بیان اینکه پنج قرارداد با اداره کل ثبت اسناد منعقد شده است، افزود: بر اساس این قراردادها تا کنون 200 هزار سند مالکیت توسط اداره پست ارسال شده است، هم‌چنین چهار قرارداد با اداره کل ثبت احوال منعقد شده که 646 هزار فقره ترافیک مربوط به این اداره کل بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 344 هزار درخواست کارت ملی هوشمند انجام شده است، خاطر نشان کرد: 512 هزار ثبت نام کارت ملی هوشمند معادل 40 درصد از طریق واحدهای پستی انجام شده است. حداقل ظرفیت توزیع کارت ملی هوشمند در استان 15 هزار کارت است که در حال حاضر شش هزار کارت است. هم‌چنین144 ایستگاه برای ثبت نام کارت ملی هوشمند تجهیز شده است. هم‌چنین حدود یک و نیم میلیارد برای آماده سازی واحدها هزینه شده است.

مدیر کل پست استان اصفهان با بیان اینکه افزایش خدمات و فعالیت دفاتر ICT روستایی یکی از فعالیت‌های اداره کل پست است، اضافه کرد: باید سالانه در کشور حدود دو هزار دفتر ICT روستایی ایجاد شود که سهم استان از این تعداد حدود 10 درصد است.

 رجالی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های ما کمک به تولیدات داخلی، منطقه‌ای، کشاورزی و صنایع دستی استان است، گفت: در این راستا پست برای حمل و نقل و توزیع این اقلام تا 30  درصد تخفیف در تعرفه‌ها را مد نظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه امسال نقش پست در امور حاکمیتی افزایش پیدا خواهد کرد، اضافه کرد: در این راستا پست رسانه را به صورت الکترونیکی و فیزیکی برای کاندیداهای شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار