کد خبر: ۴۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 31 May 2015
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع ) و روز جوان، طرح هر اتوبوس یک کتابخانه روز یکشنبه با حضور اعضای شورای شهر کرج کلید خورد.
به گزارش ایرنا ، سید علی اکبر میروکیلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج هدف از اجرای این طرح را پرکردن اوقات فراغت مسافران ذکر کرد و گفت: یکصد عنوان کتاب در هریک از اتوبوس های شهری کرج جانمایی شده است.
وی گفت: در مرحله نخست 300 دستگاه اتوبوس برای این طرح اختصاص یافته و تا سه روز آینده نیز تمام اتوبوس های کلانشهر کرج مجهز به این کتاب ها خواهند شد.
به گفته وی، کتاب های تعبیه شده در اتوبوس ها، به صورت امانت در اختیار شهروندان قرار می گیرد و پس از مطالعه، دوباره به ایستگاه های مطالعه در اتوبوس ها بازگردانده می شود.
این مسوول به عناوین کتاب ها اشاره کرد و بیان داشت: آشنایی با کاروزی ، بهداشت ایمنی ، سلامت محیط کار، بازیافت، کمک های اولیه ، بافت های فرسوده ، پیشگیری از سرقت، اطفای حریق ، چگونه سیگار را ترک کنیم و... از جمله موضوع این کتاب ها است.
وی اظهار کرد: آموزش شهروندی، پیشگیری از حوادث ، بالا بردن سطح آگاهی مردم و غنی سازی اوقات فراغت آنان با مطالعه از اهداف راه اندازی کتابخانه های اتوبوسی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: هرماه پنج تا 10 جایزه به افرادی سووالات پشت جلد کتابها را به صورت پیامکی جواب دهند، تعلق می گیرد.
در مرحله نخست نفرات برتر دوچرخه به عنوان جایزه دریافت می کنند و در ماه های بعد جوایزمتنوع خواهد شد.
دراین آیین به صورت نمادین دو کتابخانه سیاراتوبوسی در محوطه شورای اسلامی کلانشهر کرج رونمایی شد.
سازمان اتوبوسرانی کرج حدود یکهزار و200 دستگاه اتوبوس زیر پوشش دارد که روزانه حدود 750 هزار شهروند جابجا می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار