باحضور جمعی از مسئولین استانی و مردم محلی اولین جشنواره گیاهان بهاری استان کرمانشاه در محل مجتمع تجاری ستاره اورامان روانسر برگزار شد
کد خبر: ۴۱۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 07 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری روانسر،معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در آیین گشایش این جشنوراه گفت: روانسر دروازه متمدن منطقه اورامانات است و قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد.

مجتبی نیک کردار افزود: سابقه سکونت انسان در روانسر به 50 هزار سال قبل و به دوران میان پارینه سنگی باز می گردد و این نشان می دهد روانسر استعدادهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان روانسر در حوزه های مختلف کشاورزی ، صنعت و گردشگری توانمندی های خوبی دارد که وظیفه داریم برای توسعه و پیشرفت شهرستان در این حوزه ها ، از سرمایه گذران حمایت کنیم.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه در روانسر سرمایه گذارانی هستند که علاقمند به سرزمین و آب و خاک خود هستند و این مایه افتخار است.

نیک کردار اظهار داشت: دولت توجه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد و حضور گردشگران خارجی در سال های اخیر در کشور و افزایش مسافرت ها در داخل کشور ،نشان از توجه دولت به مقوله گردشگری است.

مدیرکل  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز گفت:  اورامانات مقصد گردشگری طبیعی و تجاری مردم استان است و در بسیاری از روزهای سال به ویژه ایام 
نوروز و تابستان پذیرای مسافرینی از سراسر کشور است.

جلیل بالایی افزود: برکات ، خیرات و منافع ورود گردشگران به منطقه اوامانات در حوزه اقتصادی کمرنگ است و علت عمده آن برنامه ریزی کوتاه مسافران درون استانی است و بیشتر 
منافع خرید،  به بازارچه جوانرود بر می گردد.

وی تصریح کرد: روانسر نه تنها دروازه اورامانات بلکه پیشانی اورامانات است و نباید تنها معبری برای عبور و گذر مسافران و گردشگران باشد.

مدیرکل  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: تلاش داریم روانسر ، جاذبه ها و زیبایی این شهرستان را برای گردشگران معرفی کینم.

بالایی افزود: یکی از جاذبه های روانسر وجود بازار گیاهان خوراکی وبهاری است که تلاش داریم با برگزاری این جشنواره،  روانسر و جاذبه های آن به مقصد اصلی گردشگران معرفی شود و این حق مردم روانسر است.

وی بیان داشت: بیش از 90 درصد منافع گردشگری زمانی تحقق پیدا می کند که اسکان و توقف صورت بگیرد و خوشبختانه سرمایه گذاران روانسری طرح بوم گردی و گردشگری طبیعی را آغاز کرده اند.

مدیرکل  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: امیدواریم با ایجاد محل های  اسکان از قبیل هتل ها و مهمانسراها در روانسر و برپایی چنین جشنواره هایی به ماندگاری هر چه بیشتر مسافرین کمک کنیم.

فرماندار شهرستان روانسر نیز اظهار کرد: یکی از جاذبه های گردشگری روانسر حفظ اصالت ، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم این شهرستان است

حسین ویسمرادی افزود: ارتباط نسل حاضر با آداب و سنت و رسوم گذشتگان به رشد و توسعه فرهنگی کمک شایانی خواهدکرد.

وی اضافه کرد: روانسر استعداد های بسیار خوبی در حوزه گردشگری  دارد و این جشنواره ها کمک می کند تا روانسر به نحو شایسته معرفی شود

فرماندار روانسر گفت: با این جشنواره بخش یگری از فرهنگ دیرینه روانسر معرفی می شود و می توانیم روانسر را برجسته کنیم تا در جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران موفق عمل کرده باشیم

ویسمرادی ادامه داد: از سرمایه گذارانی که برای ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران بسترها و امکانات لازم را فراهم کنند حمایت خواهیم کرد.در ادامه این جشنواره گروههای موسیقی و رقص محلی به اجرای برنامه پرداختند. 

این نمایشگاه از امروز (16 اردیبهشت) تا 22 اردیبشهت در مجتمع ستاره اورامان روانسر آماده بازدید علاقمندان اSJ.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار