رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از طراحی و پیاده سازی اولین پارک سمت صنعت با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 08 May 2017
محمدجعفر صدیق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از این پارک به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم برای تبدیل دانشگاه تهران به یک دانشگاه کارآفرین یاد کرد.
وی در تشریح مهم ترین اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دوران فعالیت دولت یازدهم گفت: مشارکت موثر در توسعه سامانه ملی نوآوری، طراحی و اجرای سامانه پارک دانشگاهی با هدف جهت گیری تحقیقات دانشگاه به سمت موضوعات بازارگرا و مشارکت در فرآیند برنامه ریزی تحولی دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین از مهم ترین اقداماتی است که طی سه چهار سال گذشته به انجام رسانده ایم.
صدیق، طراحی و پیاده سازی اولین پارک سمت صنعت با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف تکمیل زنجیره رشد شرکت های خروجی از مراکز رشد دانشگاهی و مشارکت موثر در برنامه سوم توسعه دانشگاه را از دیگر فعالیت های انجام شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این مدت برشمرد.
وی ایجاد یک اکوسیستم کامل نوآوری از دانشگاه تا بازارهای محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و همچنین ایجاد زمینه لازم برای ایجاد شرکت های دانش بنیان زایشی دانشگاه تهران و ثروت آفرینی برای دانشگاه از این طریق را دو ماموریت اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عنوان کرد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در معرفی برنامه های ترویجی و حمایتی این مجموعه نیز گفت: ترویج و حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان را از طریق اجرای برنامه های جوانه و رویش، حمایت از پایان نامه های فناورانه را در قالب برنامه شکوفایی 1 با اعطای گرنت 4 تا 8 میلیون تومانی، حمایت از ایده های فناورانه اعضای هیات علمی را در قالب برنامه شکوفایی 2 با اعطای گرنت 25 تا 40 میلیون تومانی طی دو سه سال اخیر دنبال کرده ایم که ثمرات قابل توجهی به همراه داشته است.
وی حمایت از 150 پایان نامه با ایده های فناورانه را از برنامه های امسال پارک علم و فناوری دانشگاه تهران معرفی کرد و گفت: این درحالیست که سال قبل، تعداد پایان نامه هایی که از حمایت ما برخوردار شدند 80 عنوان بود و امسال تقریبا دوبرابر شده است.
نمایشگاه دستاوردهای محققان مستقر در شرکتهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حضور محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از فناوران و پژوهشگران مستقر در این پارک برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار