نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه وزیر کار و دیگر افراد مقصر در جان باختن معدن چیان باید عزل شوند، گفت: شنیدن ابراز تأسف از کسانی که در فاجعه معدن استان گلستان نقش داشته‌اند پذیرفتی نیست.
کد خبر: ۴۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 09 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز(سه شنبه 19 اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت جان باختن معدنچیان استان گلستان از طرف فراکسیون کارگری مجلس گفت: چرا وزارت کار موضوع ایمنی معادن را پیگیری نکرده و با مختلفان برخورد نمی‌شود؟

نماینده مردم ارومیه در مجاس شورای اسلامی، خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، افزود: آقای وزیر، کارگران چند ماه به چند ماه حقوق دریافت می‌کنند؟ بیمه مشاغل خاص دارند یا خیر؟ آیا وزارت صنعت و معدن می‌دانست این معدن مجهز به سیستم‌های هشداردهنده خطر نیست یا اینکه در خواب بوده است؟ چرا دولت عزای عمومی اعلام نکرد؟

وی ادامه داد: آقای روحانی شما برای جان کارگران ارزش قائل هستید؟ آیا بهتر نبود وزرای مربوطه استعفا می‌دادند یا عزل می‌شدند؟ چرا مسئولان استانی اقدامات پیشگیرانه انجام نداده‌اند، آیا وظیفه‌ای مهمتر از حفظ جان کارگران برای شما وجود دارد؟

قاضی پور با بیان اینکه این دست از حوادث برای نخستین بار اتفاق نیفته است، اضافه کرد: با توجه به عدم توجه به تذکرات و سوالات مکرر محجوب و اینجانب در رابطه با معدن استان کرمان و گزارش تحقیق و تفحص مجلس در حوادث مشابه، امروز نمی‌توان کلمه متاسفم را از کسانی که در این فاجعه نقش داشته‌اند پذیرفت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین از قوه قضائیه خواست با متخلفین در این خصوص برخورد کند.

وی درباره امضاء سند 2030 یونسکو ازسوی مسئولان آموزش و پرورش، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات باید توضیح دهد چرا با این کار برخورد نکرده است، از کمیسیون می‌خواهیم گزارش ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس را در صحن علنی قرائت کند تا دست متخلفین رو شود، ضمن آنکه مجلس در ماده 79 برنامه ششم توسعه مصوب کرده تنها باید سند تحول بنیادین درخصوص آموزش و پرورش اجرا شود.

این نماینده استعفا را بهترین گزینه برای وزیر جدید وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: وزیر به جای رسیدگی به دردهای معلمان به دنبال منافع خود در مدارس غیرانتفاعی است و طبق قانون او به دلیل عضویت در شرکت تجاری باید از وزارت عزل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس درخصوص اقدامات تروریستی آل سعود در منطقه گفت: این کشور متجاوز فکر می‌کند میتواند با یاوه‌گویی ایران را تهدید کند اما کور خوانده است چراکه ایران اسلامی با داشتن نیروهای مسلح قوی و فرمانده کل قوا همیشه آماده دفاع است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار